czwartek, 30 kwietnia 2009

Bar sałatkowy - zaproszenie

Rok temu - 26 maja - zamieściłam swój pierwszy wpis na blogu.
To był mój poprzedni blog kulinarny - "Zapiski kuchenne".

Data dla mnie ważna (to Dzień Matki), ale także wtedy rozpoczęłam swój pobyt w sieci.
Później powstały jeszcze inne blogi, o zupełnie innej tematyce.
Troszkę się "rozblogowałam", ale po pierwszych (czasami dziwacznych) próbach ustabilizowałam się blogowo i prowadzę dwa główne, związane z moim hobby.

Dzięki kulinarnemu blogowaniu poznaję nowych ludzi, ciekawe przepisy, a sama również mam okazję dzielić się swoimi doświadczeniami kuchennymi.

Taka ważna dla mnie chwila jest dobrą okazją do zabawy - zapraszam więc wszystkich na imprezę pod hasłem:

Dlaczego uwielbiamy jeść sałatki?
Przecież wymagają jednak czasu i wysiłku przy obieraniu, gotowaniu, pieczeniu, krojeniu, szatkowaniu i ucieraniu wielu składników.
A jednak zwolenników sałatek jest wielu.
Znajdują oni przyjemność nie tylko w jedzeniu, ale i w samym przyrządzaniu nowej sałatkowej rozkoszy dla podniebienia..
Bo to kolejny gatunek potraw pozwalający na tworzenie nieograniczonej wersji, na fantazjowanie, eksperymentowanie, improwizację, komponowanie i łączenie smaków.

O żywieniowym znaczeniu sałatek nie będę się tutaj rozpisywać - powszechnie znane jest bogactwo owoców i warzyw, ważnych składników sałatek.

To moja druga - obok zup - kategoria szczególnie ulubionych potraw , więc mam nadzieję na duży sałatkowy "plon" tej kulinarnej akcji w formie nowego zbioru przepisów.

Zbieram bowiem przepisy sałatkowe i oprócz form tradycyjnych (książki, gazetki, notatki w zeszycie) gromadzę również te internetowe.

Można potraktować tę urodzinową imprezę jako spotkanie "koszyczkowe" czyli każdy przynosi potrawy przez siebie zrobione w domu.

Częstujmy się sałatkami pikantnymi, łagodnymi, pożywnymi, lekkimi, kalorycznymi, słodkimi, owocowymi, tradycyjnymi i egzotycznymi.

Pod jedną nazwą znanej sałatki kryją się jej różne wersje - wystarczy przecież brak lub zmiana jednego składnika, dodanie innych przypraw i już mamy inną smakowo sałatkę.

Taka sama, a jednak nie ta sama.


Zgodnie z zasadami naszych kulinarnych zabaw proszę o przesyłanie do mnie wiadomości z linkami do przepisów na Waszych blogach na mój adres: pela.1@gazeta.pl

- nick
- nazwa bloga
- link do przepisu

Jeśli weźmiecie udział w zabawie poprzez rejestrację na Durszlaku nie będzie potrzeby dodatkowego przesyłania wiadomości - do podsumowania wykorzystam zbiorcze zestawienie akcji z Durszlaka.

Podsumowanie zabawy ukaże się na moim blogu w ciągu 2 dni od zakończenia akcji.

Kod do banera:




Zapraszam serdecznie do wspólnej zabawy!

Przyłącz się do tej akcji!

PS.Przed opublikowaniem tego zaproszenia sprawdziłam w znanych i dostępnych mi miejscach, czy już ktoś takiej akcji wcześniej nie zaplanował.

14 komentarzy:

  1. Pelu jeśli do tego czasu będe jeszcze na chodzie( termin porodu mam na początek czerwca) to chętnie wezmę udział. Sałatki dosłownie uwielbiam!
    Syn na pewno sie do Ciebie dzisiaj odezwie. Ostatnio miał w szkole pełno sprawdzianów
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Beatko - nie ma pośpiechu, szkoła ważniejsza, ja i tak po ostatniej awarii bloga jeszcze nie odzyskałam pewnych funkcji - ale to może poczekać.
    Życzę zdrowia i pełnego sukcesu w akcji P.
    Serdecznie pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Sałatki lubię, więc i ja postaram się dołączyć do tej zabawy :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja sałatki bardzo lubię.... ale jeść!
    Jakoś nienawidzę je przyrządzać. Ciekawe dlaczego???
    Ale chętnie Wam pokibicuję! I najem się wzrokowo! HI, hi!

    OdpowiedzUsuń
  5. bardzo lubie wszelkiego rodzaju salatki: jarzynowe, owocowe...
    mam nadzieje, ze bede mogla wziac udzial w tej zabawie jak czas pozwoli

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo mnie cieszy Wasz odzew - to znaczy, że będzie smacznie i super sałatkowo.
    Już się nie mogę doczekać.
    Arysko - nie ma tak, żeby tylko patrzeć. Musisz koniecznie spróbować zrobić (jest tyle najprostszych możliwości), bo Cię sprawdzę!!!

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetny pomysł na Bar Sałatkowy. Każdy zna mnóstwo przepisów na różnorodne sałatki. Będzie można powymieniać się smacznymi przepisami :)) Banerek już sobie wkleiłam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Pelu-super pomysł.Ja się piszę!!!:))

    OdpowiedzUsuń
  9. i ja się zgłaszam! Sałatki rules!

    OdpowiedzUsuń
  10. a można dodać do akcji sałatki, które już zagościły na blogu? :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Pela wlasnie poszedl mejl z linkami:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Oj kochnana Pelu,ale ze mnie gapa,myślałam,że do dzisiaj trwa akcja.Tak czy siak specjalnie na nią zaplanowałam sałatkę,opublikowałam właśnie posta.Mam nadzieję,że się nie gniewasz:)
    Przepraszam jeszcze raz za moją pomyłkę:*
    Ps: Wysłałam ci swoją propozycję mailem,jeśli mnie nie uwzględnisz w podsumowaniu to i tak się nic nie stanie;)
    Pozdrówka

    OdpowiedzUsuń
  13. Po pierwsze, witam Cię :) Jestem tu po raz peirwszy!

    Po drugie, przechodzę do konkretów: postanowiłam dołączyć moją sałatkę do Twej akcji.

    Oto link do przepisu: http://strawberriesfrompoland.blogspot.com/2009/05/rzodkiewkowe-pole.html

    Pozdrawiam cieplutko!

    OdpowiedzUsuń