wtorek, 12 maja 2009

Domowy chleb z masłem bazyliowym

Na śniadanie - kromka chleba z masłem.
To nic nadzwyczajnego?
Można powiedzieć - to
tylko chleb z masłem.
Ale to również
aż kromka chleba z masłem.


Dzisiejsze majowe śniadanie to upieczony w domu razowy pszenno - żytni chleb z masłem bazyliowym.



Masło bazyliowe
(według przepisu z książki H. Szymanderskiej "Coś do chleba")

Składniki:

- pół kostki masła
- 2 łyżki posiekanej bazylii
- 1 małą cebula
- 2-3 ząbki czosnku
- 1 łyżeczka soku z cytryny
- sól, pieprz

Składniki zmiksować na gładką masę, lekko schłodzić.

Z oziębionego masła możemy tworzyć różne dekoracyjne kształty, które pięknie wyglądają podane na przykład na liściach sałaty, na plastrach wędliny czy pasztetu, na wędzonej rybie itd.

Takie masło smakowe powinno mieć jednolitą, gładką konsystencję - moje masełko aż tak idealne nie wyszło (z braku odpowiedniego miksera).
Co mu nie ujmuje zalet smakowych.
Posted by Picasa

3 komentarze:

  1. Uwielbiam smakowe masełka, a bazylię kocham! Na pewno spróbuję! Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. U mnie właśnie bazylia ma piękne białe kwiatuszki - a my dalej listki jej obrywamy...

    OdpowiedzUsuń
  3. a to ciekawe - nie wpadłam na to zeby bazylię tak potraktować

    OdpowiedzUsuń