poniedziałek, 11 maja 2009

Majowa kanapka z pastą twarogową

Wiosenne śniadanie zawsze najbardziej kojarzy mi się ze świeżym zielonym ogórkiem, rzodkiewkami, szczypiorkiem.
Teraz spowszedniały, są dostępne w handlu przez cały rok i straciły na wiosnę swoją dawną cechę nowalijek.

Jednak w tym wiosennym śniadaniu mają jeszcze trochę tego majowo - romantycznego uroku.
Dzisiaj na śniadanie kanapka z żytniego chleba z pastą twarożkowo - ogórkową.





Przepis na taką pastę można znaleźć w książeczce H.Szymanderskiej "Coś do chleba" .
Ja jednak, kierując się własnymi upodobaniami smakowymi, zastosowałam w swojej paście zupełnie inne proporcje składników.
Największa zmiana dotyczy ilości czosnku - 8-10 ząbków - to stanowczo za dużo dla mojego żołądka.
Poniżej podaję moje ilości składników pasty.

Pasta twarożkowa z zielonym ogórkiem

Składniki:

- 35 dkg twarożku
- ogórek wężowy
- 4 łyżki gęstego jogurtu
- 1 ząbek czosnku
- 1 łyżeczka oleju
- 1 łyżka soku z cytryny
- 1 łyżeczka octu winnego (z białych winogron)
- otarta skórka z cytryny
- sól, pieprz ziołowy

Ogórek umyć, bardzo drobno posiekać, posolić i pozostawić na kilka minut. odcedzić na sitku.
Posiekany czosnek rozetrzeć z solą.
Twarożek utrzeć na gładką masę z jogurtem, olejem, octem, sokiem z cytryny.
Połączyć z czosnkiem i ogórkiem odciśniętym z nadmiaru soku.
Dokładnie wymieszać, lekko schłodzić.

Nie musiałam schłodzić, ponieważ główne składniki pasty (włącznie z ogórkiem) nocowały w lodówce.


i mogłam tworzyć śniadaniowe kanapki.




- chleb jasny żytni
- masło
- rzodkiewki

Kromki chleba posmarować masłem, rzodkiewki pokroić w cienkie plasterki, ułożyć na chlebie.
Na rzodkiewkach położyć grubą warstwę pasty, posypać skórką cytrynową i pieprzem ziołowym.


1 komentarz: