czwartek, 28 maja 2009

Parówkowa sałatka śniadaniowa

Śniadaniowe przysmaki, często obecne w mojej kuchni to jajka, parówki, groszek, szczypiorek, majonez.
Zjadane osobno lub w innym towarzystwie - dzisiaj znalazły się w jednym naczyniu jako śniadaniowa sałatka.




Składniki:

- 4 cienkie parówki
- 2 jajka ugotowane na twardo
- 6 łyżek groszku konserwowego
- 2 łyżki posiekanego świeżego koperku
- 2 łyżki posiekanego cienkiego szczypiorku
- 3 łyżki śmietany 18%
- 3 łyżki majonezu
- sól, pieprz ziołowy

Parówki obrane z osłonek pokroić w kostkę, ułożyć na dnie salaterki.

Groszek osączyć z zalewy, wysypać na parówki.
Jajka pokroić w kostkę, posypać groszek - posolić i posypać pieprzem.



Majonez wymieszać ze śmietaną i koperkiem.
Polać sosem sałatkę, delikatnie wymieszać.
Szczypiorek posiekać i posypać nim sałatkę już na talerzach.


5 komentarzy:

  1. Tak dawno nie jadłem parówek, że pewne zjadłbym nie jedną, a dwie porcje takiej sałatki;-)

    OdpowiedzUsuń
  2. To jak widać coś na męski smak - ja też musiałam bardzo się starać, żeby zdążyć zrobić zdjęcie.

    OdpowiedzUsuń
  3. ja też dawno nie jadłam parówek, zachciało mi się ich

    OdpowiedzUsuń
  4. To jest ulubiona sałatka mojej córki i wcale nie ważne są dla niej składniki, ważne, że są parówki... ;))

    OdpowiedzUsuń
  5. Parówki to bardzo przydatny składnik do różnych składów sałatkowych.

    OdpowiedzUsuń