piątek, 29 maja 2009

Sałatka z dzikim ryżem, wiśniami i orzechami.

Ten przepis znalazłam jakiś czas temu w gazetce telewizyjnej.
Teraz go wypróbowałam, chociaż nie bez przeszkód.
Podany w składnikach brązowy dziki ryż w sklepach nie był obecny.

Kupiłam więc coś takiego :"Ryż Dziki & Parboiled" .

Po ugotowaniu wygląda jak zwykły biały ryż z niewielkim dodatkiem brązowych patyczków.
Jak informuje producent na opakowaniu w tej mieszance jest tylko 10% ryżu dzikiego, a pozostałe 90% to ryż paraboliczny (cokolwiek to znaczy).



Sądzę, że jest to jednorazowa obecność tej sałatki u nas, ponieważ nie jesteśmy szczególnymi fanami sałatek z ryżem.
Chciałam jednak wypróbować jak będzie smakować to połączenie wiśni, orzechów, musztardy i oleju.
Prawdopodobnie ryż brązowy lepiej komponowałby się z orzechami i wiśniami.

Podaję składniki według przepisu - ja zrobiłam z połowy podanych ilości.

Składniki:

- 40 dkg brązowego dzikiego ryżu
- 10 dkg prażonych orzechów włoskich
- 2 jabłka
- słoik drylowanych wiśni
- po pół łyżeczki mielonego imbiru, goździków i kminku (dałam tylko imbir)
- sok z połowy cytryny
- listki cykorii do ozdoby

Sos:
- 3 łyżki oliwy
- sok z połowy cytryny
- 1 łyżeczka musztardy
- 1 łyżka winnego octu

Ugotować ryż w osolonej wodzie, odcedzić i odstawić do wystygnięcia.
Jabłka obrać, pokroić w ćwiartki ( pokroiłam w dużą kostkę) i skropić sokiem z cytryny, żeby nie ściemniały.
Ryż przełożyć do salaterki, dodać orzechy, jabłka i osączone wiśnie.
Przyprawić i ostrożnie wymieszać. Wstawić do lodówki.
Z podanych składników przygotować sos i polać nim sałatkę.
Przed podaniem można ozdobić listkami cykorii.

2 komentarze:

  1. Wygląda ładnie! Ale czy też tak smakuje???? Nic o tym nie napisałaś....
    Zestawienie wiśni, orzechów i ryżu to mi pasuje, ale nie wiem, jak reszta???

    OdpowiedzUsuń
  2. Smakuje nieźle, szczególnie jeśli ktoś lubi sałatki ryżowe.
    Musztarda w sosie bardzo dobrze komponuje się z resztą składników. Prażone orzechy są pyszne - jednak mój mąż stwierdził: "no tak, to sałatka owocowe, więc po co ten ryż?" (on szczególnie nie lubi ryżu w sałatkach).

    OdpowiedzUsuń