sobota, 30 maja 2009

Sałatka z kiszonej kapusty z owocami i orzechami

Kiszoną kapustę mogę zjadać pod każdą postacią - moją ulubioną jest po prostu kiszona kapusta posypana cukrem.
Kiedy postoi, cukier się rozpuści, powstaje wtedy pyszny kapuściany sok.
Oczywiście ważne jest jaką kapustę kupimy do danej potrawy.
Do surówek i sałatek najlepsza jest kapusta lekko ukiszona - sprawiająca wrażenie świeżo kiszonej, właśnie dojrzałej.
Często robię klasyczną surówkę czyli kapustę z dodatkiem tartej surowej marchewki i cebulki.
Dzisiaj zrobiłam sałatkę /surówkę? z owocami, wykorzystując przepis z książeczki "Potrawy wigilijne i świąteczne" z serii "Przepisy czytelników".

Oczywiście wprowadziłam drobne własne zmiany.

Składniki:

- 25 dkg kiszonej kapusty z ziołami i marchewką
- 1 pomarańcza
- 1 jabłko
- ewentualnie filiżanka winogron (nie miałam)
- 1 mała cebula
- 1 łyżka drobno posiekanych orzechów włoskich
- 3 łyżki oleju sałatkowego
- 1 łyżka soku z cytryny
- pół łyżeczki estragonu
- 1 płaska łyżeczka cukru

Kapustę pokroić.
Jabłko obrać, usunąć gniazda nasienne i pokroić w słupki.
Pomarańczę obrać i pokroić na kawałki.
Wymieszać kapustę z jabłkiem, pomarańczą i orzechami.
Cebulę drobno posiekać, wymieszać z estragonem, sokiem z cytryny i olejem.
Polać sałatkę sosem, wymieszać.
Wstawić do lodówki na pół godziny.


Połączenie kwaśności kapusty ze słodyczą owoców jest bardzo smakowite.



1 komentarz:

  1. oj i ja tez kapuste kiszona zawsze i o kazdej porze roku :))))

    OdpowiedzUsuń