piątek, 29 maja 2009

Sałatka z tuńczyka na listkach cykorii


Mam swoją listę warzyw i owoców do wypróbowania - okazuje się, że jest jest jeszcze dużo. Takich, których smaku nie znam.
Do nich należy także seler naciowy.
Fakt, że kiedyś na ryneczku królowały wozy konne, a na nich leżały warzywa z polskich pól i ogrodów.
Nie pamiętam selera naciowego i innych (obecnych teraz w handlu) warzyw.

Ta sałatka jest świetna na
majowe piątkowe śniadanie.


Pomysł znalazłam w książeczce "Gotowe w pół godziny" z serii "Lubię gotować"

Składniki:

- 2 puszki tuńczyka w sosie naturalnym
- 5-6 posiekanych gałązek selera naciowego ( dałam 3)
- 2 małe czerwone cebule
- 3 łyżki posiekanej natki pietruszki
- kilka listków cykorii
- natka do dekoracji
- sól, pieprz ziołowy

Sos:
- 3 czubate łyżki majonezu
- 1 łyżka soku z cytryny

- 1 łyżeczka skórki otartej z cytryny

Majonez utrzeć z sokiem i skórką z cytryny.

Seler i cebulę pokroić w drobną kostkę, posiekać natkę pietruszki.
Tuńczyka osączyć z zalewy.

Do miski włożyć seler, cebulę i natkę, wymieszać, dodać osączonego tuńczyka.
Przyprawić do smaku solą i
pieprzem.



Wymieszać z sosem i wstawić na pół godziny do lodówki.
Sałatkę ułożyć w opłukanych i osuszonych listkach cykorii.
Udekorować natką pietruszki.
I razem zjeść - pycha.

2 komentarze:

  1. mmm na tej cykorii wygląda pysznie ;) ciekawe połączenie składników ;) będzie mnie kusić teraz ta sałatka :) pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Widziałam sałatki np. z wędzonego łososia na listkach cykorii w kuchni włoskiej. Wszystko razem (czyli z dekoracją) świetnie smakuje.

    OdpowiedzUsuń