poniedziałek, 22 czerwca 2009

Akcja "Spiżarnia" - Zaproszenie

Domowe przetwory, Zapasy na zimę czyli Domowa spiżarnia to raj dla łasuchów.

Ale nie tylko - przygotowane domowym sposobem najróżniejsze przetwory pozwalają nam zachować zapach i smak lata.
Nie tylko przypominają wakacyjne klimaty, ale także urozmaicają codzienny jadłospis.

Serdecznie zapraszamy wszystkich do wzięcia udziału w kulinarnej akcji
"Spiżarnia" .


To akcja z domowymi przetworami czyli najlepszymi gatunkowo przysmakami domowej kuchni.
Najlepszymi, bo przygotowanymi przez nas, w naszych kuchniach, według sprawdzonych przepisów.
W szerokich ramach tej akcji zmieszczą się wszystkie rodzaje przetworów i sposoby konserwowania darów natury - również nowe, eksperymentalne wersje.

Ze względu na bardzo szeroki zakres tematyczny oraz długość trwania akcja jest podzielona na dwie (trwające jednocześnie) części:

"Owoce, warzywa" oraz "Nalewki, grzyby, zioła".

Drugą część akcji poprowadzi
Pinos - blog "Piniowe orzeszki".

Czas trwania akcji:
1 czerwiec - 31 październik 2009 r.

Głównym celem tegorocznej akcji jest wzajemne dzielenie się przepisami, korzystanie z pomysłów na bieżąco.

Oczywiście po zakończeniu akcji wszystkie zamieszczone przepisy znajdą swoje podsumowanie, ale najbardziej zależy nam na możliwości wykorzystania ich jeszcze w tym roku.

Mamy nadzieję, że uczestnicząc w tej akcji pomożemy sobie wzajemnie wzbogacić naszą wiedzę i doświadczenia w zakresie przetwarzania i konserwowania żywności.

Aby łatwiej było korzystać z pojawiających się kolejno przepisów planuję zamieszczanie co dwa tygodnie podsumowań na tym blogu pod hasłem:
"Co nowego w Spiżarni".

Akcja zostanie również ogłoszona na Durszlaku i przepisy tam wstawione będę uwzględniać w podsumowaniach.

Proszę więc o przesyłanie na bieżąco przepisów zamieszczanych na tych blogach, które nie są zarejestrowane na
Durszlaku na adres: pela.1(małpa)gazeta.pl

Bardzo proszę również o wpisywanie w komentarzach do tego posta wszelkich uwag, pytań, sugestii dotyczących organizacji i przebiegu akcji.

Zapraszamy.
Przyłącz się do tej akcji!


Kod do banera na bloga można pobrać - tutaj

"Kulinarne akcje - trochę szczegółów" - tutaj

13 komentarzy:

  1. Ja pierwsza! Już mam słoiczki, lecę robić zdjęcia!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja się chętnie przyłączę, a banerek można gdzieś pobrać?

    OdpowiedzUsuń
  4. Grażynko - Witaj pierwsza na starcie!
    Majanko - Akcja co prawda została dzisiaj ogłoszona, ale można do niej dołączać wpisy publikowane wcześniej.
    Dlatego wstawiłam datę 1 czerwca.
    Opóźnienie z zaproszeniem wynikło trochę z winy mojej choroby oraz lekkiego poślizgu z banerem.
    Akcja była już ustalona wcześniej, tylko trochę życie nam rzucało kłody pod nogi.
    Aklat - Kodu do banera nie robię sama (bo jeszcze nie umiem), ale jak tylko go dostanę, to zaraz wstawię do pobrania.

    OdpowiedzUsuń
  5. ale fajnie :)) ja co prawda robie bardzo niewiele przetworow,bo jakos potem nie ma chetnych do jedzenia,ale moze z czyms sie dolacze,a na pewno bede czytac i ogladac :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Goasi@ - nie "bijemy się o Złotą patelnię" - liczy się jakość,a ilość przepisów to sprawa drugorzędna.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja mam sporo fajnych wypróbowanych przepisów, ale z for internetowych. Nie wiem, czy mogę je prezentować? Oczywiście z nickiem dziewczyny i adresem do forum?

    OdpowiedzUsuń
  8. Ato - Twoje pytanie zbiegło się z innymi (zadanymi w różnych miejscach), więc napisałam szerszą odpowiedź w nowym poście: http://smakiprzysmaki.blogspot.com/2009/06/kulinarne-akcje-troche-szczegoow.html

    OdpowiedzUsuń
  9. Dziękuję, już przeczytałam :-))

    OdpowiedzUsuń
  10. No i kolejna Twoja super zapowiadająca się akcja;)
    Oczywiście,że się przyłączę;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Olciaky - bardzo się cieszę, że dołączyłaś.
    Po cichu liczyłam na Twój udział.

    OdpowiedzUsuń
  12. Hej Pela, odpowiadam na twoją wiadomość. Bardzo chciałam wstawić baner do notki [zarówno przy tym przepisie, jak i przy dżemie rabarbarowym], ale niebradzo wiem jak to zrobić. Czy mogłabym liczyć na twoją pomoc w tej sprawie?
    jeśli tak będzie ci łatwiej, to jest moje gg: 1999488

    OdpowiedzUsuń
  13. Magdo - zanim przeczytałam Twój wpis, wcześniej rozmawiałyśmy w Pogaduszkach i widziałam na blogu, że już sobie poradziłaś z obrazkami.
    Więc już tutaj nie będę o tym pisać.
    A jeśli jeszcze jakoś mogę pomóc to daj znać.

    OdpowiedzUsuń