niedziela, 14 czerwca 2009

Pstrągi pieczone w folii


Przepis na ten sposób przyrządzania pstrągów znalazłam kilka lat temu w dodatku świątecznym "Przyjaciółki".

Od tamtej pory jest to moja ulubiona forma dla tej ryby, tak ją przyrządzam najczęściej.
Delikatny smak pstrąga nie jest zagłuszony ostrzejszymi dodatkami, towarzyszy mu tylko akcent cytrynowo - pietruszkowy...


Jest to potrawa bardzo prosta do przyrządzenia, a bardzo smaczna.

To moja propozycja w ramach kulinarnej akcji "Ryba jest dobra na wszystko" oraz "Zdrowie na talerzu" - takie dwa w jednym. Pstrąg to ryba z czystej wody (mam taką nadzieję), a podany w takiej postaci jest mieści się w zasadach zdrowego żywienia.

Składniki:
- pstrągi
- kilka plasterków cytryny
- natka pietruszki
- sól, pieprz ziołowy

- masło

Pstrągi sprawić, nie odcinając głów i ogonów.
Folię aluminiową posmarować masłem, każdą rybę ułożyć oddzielnie.
Na zewnątrz i w środku oprószyć solą i pieprzem, do środka włożyć pół łyżeczki masła i gałązki natki.
Naciąć ostrym nożem, do każdego nacięcia włożyć plasterek cytryny.


Folię złożyć jak kopertę - tak, aby w trakcie pieczenia nic nie wypływało.
Piekarnik nagrzać do temp. 190 C i piec ok. 20 min.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz