poniedziałek, 13 lipca 2009

Cielęcina na sposób śródziemnomorski

Prosta, łatwa i lekka propozycja obiadowa na upalne dni - z kuchni francuskiej.
Według przepisu z książki B.Buczmy, B.Bonik "Kuchnia francuska na co dzień i od święta".
To moja kolejna potrawa w ramach podróży "Z widelcem po Europie" Ireny i Andrzeja.
Oni, jako organizatorzy zabawy, wzorcowo przemierzają Europę, kolejno i systematycznie zaliczając kuchnie poszczególnych krajów.

A ja - teraz w okresie wakacyjnym - skaczę jak ten konik polny po mapie.
Raz kuchnia włoska, teraz do Francji, potem znowu wrócę do Włoch - a jeszcze Hiszpania, Grecja.
No, cóż - nigdzie nie mogę pojechać naprawdę, więc tak sobie podróżuję na swój sposób.

W realu nie byłam nigdy we Francji, ale robię potrawy z kuchni francuskiej.
Podobnie jak z kuchnią włoską, chińską , hinduską itd mamy teraz nieporównywalne do poprzednich lat możliwości zakupowe.
W książkach wydanych w Polsce kilkanaście lat temu są podane różne oryginalne składniki kuchni świata, wtedy zupełnie nieosiągalne u nas.
Wybierałam więc potrawy możliwe do zrobienia, no i oczywiście szeroko stosowałam produkty "zastępcze"


Cielęcina na sposób śródziemnomorski

Składniki: (ja zrobiłam z połowy ilości)

-
1 kg cielęciny bez kości
- 4 dkg masła lub oleju
- 3 dkg maki

- 1 cebula
- 1/3 szklanki białego wytrawnego wina (nie jest konieczne)
- 75 dkg pomidorów (lub 1 łyżka koncentratu pomidorowego)
- 25 dkg papryki

- 2 ząbki czosnku
- sól, pieprz

Mięso pokroić na kawałki i obrumienić w rondlu na rozgrzanym tłuszczu.
Dodać posiekaną cebulę, oprószyć mąką i wymieszać.
Wlać wino i taką samą ilość wody.
Pomidory sparzyć, obrać ze skórki, pokroić.
Paprykę pokroić usuwając pestki, czosnek rozetrzeć z solą.
Wszystkie składniki przełożyć do rondla z mięsem, oprószyć solą i pieprzem.

Dusić pod przykryciem 1 godz. 30 min.
W szybkowarze - 30 minut.

Podawać z ziemniakami z wody lub z ryżem na sypko.



1 komentarz:

  1. Lubię kuchnię sródziemnomorską! Twoja cielęcina wygląda niezwykle apetycznie.Świetny przepis:)

    OdpowiedzUsuń