czwartek, 2 lipca 2009

Letni Festiwal Zupy - Zaproszenie

Zapraszam wszystkich do udziału w letniej edycji Festiwalu Zupy

Jaka zupa na upalne lato?
Wiadomo - zupełnie inna niż zimowa.
Nasz organizm nie potrzebuje dodatkowego rozgrzania i obciążenia kaloriami, a wręcz przeciwnie - ochłody i orzeźwienia.
Smacznej, lekkiej zupy ze świeżych warzyw i owoców.

Zimą gotowaliśmy wspólnie pyszne zupy na mroźne dni - teraz przygotujmy zupy na lato.
Podzielmy się naszymi sprawdzonymi przepisami - spróbujmy nowych propozycji.

W letniej edycji naszej zabawy jest miejsce na chłodniki, zupy owocowe, ze świeżych grzybów leśnych oraz lekkostrawne zupy warzywne, rybne, mięsne.
A może jeszcze inne?

Zupa na upalne dni to nie tylko standardowy chłodnik litewski, albo zupa owocowa blada i gęsta od mąki.
W naszych kuchniach powstają przeróżne bogate i oryginalne kompozycje, jakich próżno szukać w wielu książkach kucharskich.

Zasady zabawy są takie jak zawsze:
- przepisy i zdjęcia przygotowanych potraw zamieszczamy na swoich blogach w czasie trwania akcji
- po jej zakończeniu proszę o przesyłanie do mnie wiadomości na adres: pela.1(małpa)gazeta.pl
zawierających informację:
kto przygotował (nick wraz z tytułem bloga), nazwa potrawy, bezpośredni link do przepisu
- jeśli będziecie uczestniczyć w akcji wstawiając swoje przepisy na Durszlaku to nie ma potrzeby przesyłania ich do mnie, przy opracowywaniu podsumowania wykorzystam zestawienie z Durszlaka.
-
proszę o oznaczanie wpisu biorącego udział w zabawie banerem lub aktywnym linkiem do Zaproszenia. Jeśli post nie ma żadnego z tych oznaczeń, to nie wiadomo, czy przepis bierze udział w akcji i czy ma się znaleźć w podsumowaniu

Podsumowanie - tym razem z podziałem przepisów na rodzaje zup - będzie opublikowane na moim blogu.

Na koniec jeszcze jedna - bardzo istotna uwaga.

Propozycja akcji "Chłodniki" została zgłoszona dość dawno przez inną osobę i zapisana w kalendarzu akcji kulinarnych na Durszlaku.
Miała rozpocząć się 22 czerwca.
Jednak do tej pory nie ma nigdzie żadnych informacji o jej rozpoczęciu lub rezygnacji - ani na blogu osoby zgłaszającej , ani na Durszlaku.
W tej sytuacji - po wcześniejszym zapytaniu o zdanie innych użytkowników Durszlaka - postanowiłam zrealizować pomysł letniej edycji akcji.
Pomysł ten pojawił się w komentarzach po zakończeniu Zimowego Festiwalu Zupy.



Zapraszam

6 komentarzy:

  1. Swietnie, ze zechcialas poprowadzic ta akcje! Zaraz sie przylacze!

    OdpowiedzUsuń
  2. Piszę się na to! Jutro warzę! ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Oficjalne przecięcie wstęgi zaliczone - ja już wstawiam dzisiejszy chłodnik.

    OdpowiedzUsuń
  4. ;)
    Ciesze sie Pelu,że ruszyła kolejna edycja;)!!!

    OdpowiedzUsuń
  5. No więc ja się przyłączyłam i w jednym poście opublikowałam dwa chłodniki.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. I ja przygotowałam krem więc z chęcią się dołączyłam do akcji.

    pozdrawiam
    Ewelosa

    OdpowiedzUsuń