wtorek, 11 sierpnia 2009

Chłodnik z cukinii


Sezon chłodnikowy u mnie trwa - a ta zupka to kolejna premiera w mojej kuchni.

Pomysł znowu zaczerpnięty z książki "Akademia Kurta Schellera. Kuchnia włoska".
I wykorzystuję go w tej nieustającej wakacyjnej podróży kulinarnej z pierwszym tego lata cukiniowym przystankiem.


Zmieniłam oczywiście proporcje składników oraz samo podejście do cukinii.
Nie były to zbyt piękne okazy, więc zostały obrane ze skórki i pozbawione pestek.




Składniki:

- 3 cukinie
- 1 por
- kilka łyżek pesto
- 1 mały kubeczek jogurtu naturalnego
- 1/2 l bulionu warzywnego (może być z kostki)
- 3 łyżki soku z cytryny
- sól, pieprz, kilka listków bazylii

Cukinie i por umyć, obrać, pokroić i ugotować w bulionie - ostudzić.


Zmiksować, dodać jogurt, sok z cytryny, pesto, przyprawić solą i pieprzem, dokładnie wymieszać.
Oczywiście schłodzić w lodówce, przed podaniem udekorować świeżą bazylią.




2 komentarze:

  1. Bardzo smakowity chłodnik! Ja lubię pory w zupach ale z cukinią jeszcze nie próbowałam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. mam w planach dziś wypróbować, dam znać jak wyszło :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń