czwartek, 27 sierpnia 2009

Omlet z kurkami

Omlet - to słowo zawsze kojarzy mi się tylko z kuchnią francuską, więc na zakończenie tej wakacyjnej części kulinarnej podróży z widelcem francuski Omelette.

W książkach kucharskich można znaleźć różne sposoby przygotowania omletu.
Najczęściej podaje się roztrzepanie osobno żółtek , a z białek ubicie piany (z różnymi dodatkami).
Ja zrobiłam inną wersję - podaną w książce z serii "Kuchnie świata" B.Buczma,B.Bonik "Kuchnia francuska na co dzień i od święta" 1988.



Składniki: (zrobiłam z połowy jajek)

- 7-8 jajek
- 25 g oleju
- sól, pieprz

Całe jajka ubić z dodatkiem soli i pieprzu.
Podgrzać lekko tłuszcz na patelni, wlać do jajek i jeszcze przez chwilę ubijać.
Na rozgrzaną mocno patelnią - nie mytą po wylaniu tłuszczu - wylać jajka i przez 3-4 minuty trzymać na silnym ogniu, aby lekko zrumienił się spód omletu.
Co pewien czas potrząsać patelnią lub delikatnie pomieszać widelcem wierzch omletu nie naruszając spodu, aby jajka nie pozostały surowe.
Gdy brzegi omletu są już usmażone, a środek lekko ścięty, szerokim nożem złożyć omlet na pół i przewrócić na ogrzany półmisek.

Oprócz różnych sposobów przygotowania jajek na omlet, są również dwie metody smażenia omletu:
- z samych jajek, a dodatki są dokładane już po usmażeniu.
- dodatki są wymieszane z jajkami i razem smażone.

Ja usmażyłam sam omlet, a grzyby czekały od poprzedniego dnia w lodówce.

Omlet z kurkami

Uduszone wcześniej grzyby podsmażyć krótko na maśle.
Przyrządzić i usmażyć omlet.
Przed złożeniem omletu na pół położyć na jego połowie grzyby, złożyć, kroić i jeść.





Ja usmażyłam jeden wielki omlet na dużej patelni, więc spokojnie wystarczyło go na dwie porcje.




Taki omlet z kurkami zrobiłam pierwszy raz, a następne wersje z tymi lub innymi grzybami zrobię według drugiego sposobu.
To znaczy - usmażę wszystko razem.
Taka wersja chyba będzie jeszcze smaczniejsza.

2 komentarze:

  1. Ja z kurkami jadalam tylko jajecznice u babci, pycha byla :)

    Pelu, mam pytanie : czy moge Cie prosic o wyslanie mi maila (adres na blogu w razie czego) mam bowiem prosbe a propos dopisania jednej akcji w durszlakowym kalendarzu ;) z gory dziekuje :)

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Bea - wysłałam wiadomość

    OdpowiedzUsuń