piątek, 11 września 2009

Miodowa czerwona papryka

Ten przepis znalazłam na forum CinCin i w tym roku wykorzystałam go pierwszy raz.
W związku z tym nie wiem, jaki będzie zimowy smak tej papryki, ale mam nadzieję, że pyszny.


Zalewa:
- 10 szklanek wody
- 1 szklanka cukru
- 1 szklanka oleju
- 1/2 szklanki miodu
- 4 płaskie łyżki soli
- 2,5 szklanki octu 5%
- 5 listków laurowych,
- 10 ziaren ziela angielskiego, - kilka ziaren pieprzu czarnego, - gorczyca

Z podanych składników ugotować zalewę i ostudzić.

Paprykę umyć, oczyścić z pestek i podzielić na mniejsze kawałki - wielkość według naszego uznania.
Do słoików wkładamy osuszoną paprykę i
zalewamy ostudzoną zalewą.
Pasteryzować 10 minut.


7 komentarzy:

  1. Zapowieda się pysznie! właśnie kupiłam trochę papryki, zrobię taką :)

    OdpowiedzUsuń
  2. lubię miodowe smaki

    ciekawa jestem bardzo takiej papryczki

    OdpowiedzUsuń
  3. Pelu - ile kg papryki na tę ilość zalewy (tak na oko)?

    OdpowiedzUsuń
  4. Ata - tak samo na oko, jak w przypadku ogórków z papryczką chili.
    Przy tamtym przepisie napisałam więcej.

    OdpowiedzUsuń
  5. Dzięki kochana! Już czytałam. Chyba dziś wezmę się za ciąg dalszy przetwórstwa ;-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Koniecznie!
    Ja też nie odpuszczam i działam na tej niwie.
    Powodzenia w akcji...

    OdpowiedzUsuń
  7. Zrobiłam!
    http://hobbyata.blogspot.com/2009/09/historia-jednego-poranka_14.html

    OdpowiedzUsuń