piątek, 11 września 2009

Ogórki z papryką chili

Ogórki to mój drugi, po pomidorze, faworyt warzywny.
Uwielbiam wszelkie odmiany ogórków kiszonych, marynowanych i na surowo.
Robię je na kilka sposobów.
To pierwszy z nich.
Ten przepis znalazłam w dodatku specjalnym "Przyjaciółki" - "Domowe przetwory" czerwiec 2003 r.

Składniki:
- ogórki
- papryka chili (w całości)
- koper
- 3 liście laurowe
- 4 ząbki czosnku

- łyżka gorczycy
- po kilka ziaren czarnego pieprzu, i ziela angielskiego



Na zalewę:(
Podana ilość zalewy to jakby podstawowa jednostka miary - ja zawsze gotuję kilkakrotnie więcej)
- 0,5 l wody
- 10 dkg cukru
- 2 dkg soli
- 100 ml octu

Ogórki dokładnie umyć w zimnej wodzie, osączyć.
Ułożyć w słoikach, dodać po strąku papryczki oraz koper i przyprawy.
Wodę zagotować z cukrem i solą, dodać ocet i gorącą zalewą napełnić słoiki, zamknąć.
Pasteryzować 25 minut w wodzie lub w piekarniku w temp. 120 C.


3 komentarze:

  1. A ile trzeba ogórków na tę proporcję zalewy? Bo jak rozumiem, jedna papryczka chili na słoik?

    OdpowiedzUsuń
  2. Ata - Ja zawsze gotuję 2 - 3 razy więcej zalewy niż podaje przepis.
    Tzn. zachowuję proporcje składników do zalewy, ale mnie nigdy nie wystarcza podana ilość do konkretnej ilości ogórków.
    Nie wiem na czym to polega - podejrzewam, że każda z nas inaczej upycha te ogórasy do słoika.
    Ja nie potrafię upchnąć tak ciasno i gęsto jak to widzę w "kupnych" przetworach, więc ogórki rozpychają się w większej ilości słoików.
    No to gotuję więcej zalewy i już...
    A ilość papryczki też zależy od naszego gustu.
    Jak ktoś lubi baaardzo ostre smaki to można włożyć więcej niż jedną.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja rez robie z chilli, przepis podobny, ale papryki mniej. U ciebie widze po jednym straczku na sloik. Powiedz mi, czy one sa bardzo, bardzo ostre?

    OdpowiedzUsuń