poniedziałek, 19 października 2009

Galaretka z czerwonej cebuli


Ten przepis wypatrzyłam jakiś czas temu na blogu Glimmer i tak mnie zachęcił, że bardzo chciałam go wypróbować.
Trochę czekał na realizację, ale w końcu jest!
Galaretka do mięs i serów.

Składniki: (Zrobiłam galaretkę z większej ilości cebuli )
- 1 szklanka drobno posiekanej cebuli
- 2 łyżeczki grubo posiekanej skórki z cytryny (bez białej części)
- 3/4 szklanki octu (użyłam octu winnego)
- 3 szklanki cukru (dałam dużo mniej, bo wydawało mi się zbyt słodko)
- 3 łyżeczki żelatyny w proszku


Cebulę, skórkę, ocet i cukier umieścić w garnku ze stali nierdzewnej.
Wymieszać.
Postawić na ogniu, zagotować i gotować przez 1 minutę ciągle mieszając.
Zdjąć z ognia, wsypać żelatynę i dokładnie wymieszać.

Wlać do wyparzonych, gorących słoików.
Zakręcić i pasteryzować 10 minut.

Przestudzić przez 30 minut, następnie obrócić do góry dnem i pokręcić słoikiem, żeby stałe składniki równo rozłożyły się w słoiczku.
Czynność powtarzać co jakiś czas, w miarę zastygania galaretki.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz