niedziela, 4 października 2009

Jarzynka z buraczków na zimę

Dostałam ten przepis od koleżanki już dość dawno, a ponieważ bardzo lubię buraki pod różnymi postaciami, staram się co roku zrobić chociaż kilka słoiczków.

Zmieniłam tylko trochę podane w oryginalnym przepisie proporcje tzn. wydatnie zmniejszyłam ilość cebuli.
Przepis podaje: 5 kg buraków, 1 kg cebuli.

Ja dodaję tylko trochę cebuli, tak dla smaku.
Pierwszą partię zrobiłam z kilograma buraków ( waga już po obraniu).
Do nich dodałam 2 cebule.

Na zalewę:
- 1 szklanka octu
- 1 szklanka cukru
- 1 szklanka wody
- liść laurowy, pieprz

Buraki do jarzynek gotuję na parze. Wtedy zachowują swoje wartości.
Po ugotowaniu zetrzeć na tarce - ja używam maszynki do mielenia z wkładką do warzyw.
Cebulę pokroić (również wrzucam do maszynki).
Posolić, wymieszać.

Włożyć do słoiczków, zalać zalewą.
Wstawić do zimnej wody i od momentu zagotowania - gotować ok 10 minut.



2 komentarze:

  1. Takie domowe buraczki będą jak znalazł na zimę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam buraczkowe jedzenie, dlatego robię przetwory

    OdpowiedzUsuń