czwartek, 15 października 2009

Pasta z pieczarek

Pasta zrobiona według przepisu z książki K.Pospieszyńskiej "Cymes czyli kuchnia żydowska"
W sumie bardzo prosty przepis, jak to pasta.
Najczęściej jednak nie osiągam idealnej konsystencji, bo nie chce mi się tak bardzo ucierać masy.
To odmiana inna niż moje pasty, ponieważ "lepiszczem" masy jest tutaj olej, a ja lubię używać masło lub majonez , ewentualnie z niewielkim dodatkiem jogurtu.

Składniki:
- 70 dkg pokrojonych na plasterki pieczarek (ja zawsze obieram pieczarki ze skórki)
- 3-4 łyżki oleju
- 1/2 szklanki posiekanej cebuli
- 1 jajko ugotowane na twardo
- sól, pieprz

Olej rozgrzać na patelni, dodać pieczarki i cebulę, smażyć na średnim ogniu przez 10 minut.
Wybrać łyżką cedzakową, osączyć, olej odstawić.
Posiekać bardzo drobno pieczarki, cebulę i jajka, wymieszać z odstawionym olejem, doprawić solą i pieprzem , dokładnie utrzeć na jednolitą masę, przełożyć do miseczki.
Wstawić do lodówki na 2 - 3 godziny.
Podawać pastę schłodzoną ze świeżym pieczywem lub grzankami.

Pasty, szczególnie pieczarkowe, nie są zbyt wdzięcznym tematem do zdjęć i wychodzą mało apetycznie - w przeciwieństwie do smaku.


1 komentarz:

  1. dziś kupiłam tę książkę, cieszę się, że nie jestem jedyna i że można coś z niej wybrać

    zaraz zabieram się za jej przeglądanie

    OdpowiedzUsuń