piątek, 13 listopada 2009

Sałatka fasolowa z salami i wędzonym serem

A więc dzisiaj - w piątek 13 - rozpoczynamy kolejne święto miłośników sałatek.

Pierwsza moja sałatka, to propozycja według przepisu z książeczki "Sałatki i surówki" E.Kotarskiej 1995r., tam występuje jako "Dwukolorowa"
Zrobiłam ja kiedyś, chyba 2 -3 razy, ale dzisiaj to wersja zmieniona.
Dodałam salami, a zwykły ser tylżycki zastąpiłam żółtym serem wędzonym .
Na inaugurację jesiennego bar sałatkowego wydaje mi się idealna.

Składniki:
- 1 puszka czerwonej fasoli
- 1 puszka białej fasolki
- pęczek koperku
- kawałek ostrego salami
- 5 dkg wędzonego żółtego sera
- 1- 2 ząbki czosnku
- 5-6 łyżek sosu vinaigrette

Sos:
- 2 łyżki soku z cytryny
- 4 łyżki oleju słonecznikowego
- pieprz ziołowy, sól, cukier
Wszystkie składniki razem z przyprawami wlać do słoika typu twist, zamknąć i wstrząsnąć kilka razy.

Koperek umyć, osuszyć, posiekać.
Czosnek obrać, rozetrzeć z solą, dodać do sosu.
Salami pokroić w jak najcieńsze piórka.
Białą i czerwoną fasolę opłukać z zalewy ( przegotowaną wodą), osączyć, wymieszać w salaterce z koperkiem i salami.


Zalać sosem, wymieszać.
Przed podaniem posypać startym serem.

8 komentarzy:

  1. Pyszna propozycja na jesienną sałatkę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ciekawa receptura, na pewno wyprobuje. A tak na marginesie, jakos sie zagapilam i w ogole nie zauwazylam akcji salatkowej, jak mi sie uda, to z przyjemnoscia dolacze.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Mniam! To zdecydowanie moje smaki;-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Całość prezentuje się super! Właściwie, to chętnie przygotuję kiedyś taką sałateczkę - tyle, że jeszcze bardziej niż ty zmodyfikuję recepturę i wyrzucę bezczelnie ser.
    Pani Ewa ani Ty się chyba nie obrazicie, co? ;)

    Pozdrawiam,
    Zay

    OdpowiedzUsuń
  5. Musi być zdecydowana w smaku ta sałatka, i na pewno jest sycąca- przepis wart wypróbowania :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie ma to jak pyszna salatka :) Ciesze sie, ze nowy sezon salatkowy juz rozpoczety bo mam kilka przepisow do wyprobowania :))

    Pozdrawiam cieplo.

    OdpowiedzUsuń
  7. Pelu, zajrzyj proszę do mnie po odbiór wyróżnienia...

    OdpowiedzUsuń
  8. Ta sałatka to zdecydowanie męskie smaki, a jeśli chodzi o ser to mój M. stwierdziła: "za mało sera w takiej posypce i lepiej wymieszać go z całością".

    Grażynko - bardzo dziękuję za wyróżnienie...

    OdpowiedzUsuń