piątek, 18 grudnia 2009

Kawowa rozgrzewka

Za moim oknem prawdziwie grudniowa pogoda:
śnieg i mróz - 16 C.
A więc na taki dzień doskonała będzie gorąca kawa z dodatkami.
Dzisiaj to dodatek czekolady i skórki pomarańczowej.
Czekolada urozmaica smak, a skórka daje piękny akcent zapachowy - wyraźnie wyczuwalny w czasie picia tej kawki.
Przepis pochodzi z wydawnictwa jubileuszowego "Claudia" ma 10 lat! - 170 najlepszych przepisów z "Claudii"
To dopiero moja pierwsza propozycja w kawowej akcji, ale mam nadzieję, że do końca grudnia pojawią się jeszcze inne.



Kawa czekoladowa

Składniki (na 1 filiżankę):

- filiżanka naparu z kawy
- 1 łyżeczka czekolady instant (dałam o smaku marcepanowym)
- cukier
- bita śmietana

- skórka starta z pomarańczy

3/4 filiżanki napełnić gorącą kawą, ewentualnie posłodzić.
Dodać czekoladę, wymieszać.

Udekorować bitą śmietaną i skórką z pomarańczy.


4 komentarze:

  1. Jaka piękna i apetyczna! Doskonała propozycja na mrozy !
    Pelu, miło Cię widzieć po dłuższym czasie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. O właśnie! Dawno nie wrzucałam czekolady do kawy! Ale zamiast instant wrzucę z tabliczki :))


    Dzięki za przypomnienie :))

    OdpowiedzUsuń
  3. Udanych Świąt życzy Andrzej z Ireną;-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Grażynko, Andrzeju - dziękuję...
    Zemfi - chciałam smaku marcepanowego, dlatego instant zamiast tabliczki.

    OdpowiedzUsuń