niedziela, 24 stycznia 2010

Obiady Młodej Mamy

Młoda Mama poświęca prawie cały swój czas Maleństwu.
Jest mu potrzebna najbardziej na świecie , ale na nią czekają jeszcze inne domowe prace.
A na pierwszym planie karmienie pozostałych zgłodniałych członków rodziny - ich już się nie da nakarmić piersią.
W trakcie srogiej zimy Mama z Maleństwem jest często uwięziona w domowym areszcie i nie może biegać po jakieś wymyślne zakupy.
Potrzebuje pomysłów na mało praco- i czasochłonne, ale smaczne obiady domowe dla rodziny.

Nie planowałam nowej akcji w najbliższym czasie, ale pomysł sam się podsunął.

Ta akcja to efekt moich rozmów z Młodą Mamą, obserwacji jej dnia codziennego oraz moich własnych wspomnień z tego etapu życia.
Prawie codziennie w naszych rozmowach na odległość pojawiają się kulinarne rozmówki (co nowego na blogach, jaki ciekawy przepis się trafił) i pytanie: "a co robisz dziś na obiad?"
I często odpowiedź na to pytanie nie jest łatwa - a to z wiadomych powodów: mało czasu, bo ten czas zabiera małe dziecko.

Zapraszam Was do udziału w tej akcji i podzielenia się propozycjami domowych obiadów łatwych i szybkich do przygotowania.
Łatwych i szybkich - to podstawowy warunek.
Żadnego zagniatania makaronu, lepienia pierogów, wymyślnych pieczeni oraz innych czasochłonnych fanaberii.
Stwórzmy zbiór obiadowych przepisów przydatnych właśnie teraz, zimą.
Może uda się również edycja wiosenno - letnia i jesienna...

Nie chodzi mi naukę gotowania dla Młodych Mam - (to cel innej akcji kulinarnej).
Również nie jest to akcja o diecie dla mam karmiących.

Znamy wiele przepisów, ale często trudno nam się zdecydować, jak z nich skomponować pyszny obiadek.

Tym razem zasady są nieco inne - nie dodajemy przepisu na jedną potrawę w jednym wpisie.
W tej akcji wstawiamy swoje propozycje całego obiadu wraz z przepisami.
Nie musi to być obowiązkowo obiad z dwóch dań, łącznie z deserem.
Nie wszystkie rodziny jadają takie pełne wersje obiadowe w tygodniu - często jest to tylko drugie danie.

Akcja będzie widoczna na Durszlaku, a wpisujemy na przykład tak:

- "Kurczak pieczony z warzywami i ziemniakami",
- "Rosół jarski z kluseczkami. Zapiekanka ziemniaczana z boczkiem. Surówka z..."

Dostępna na bieżąco strona akcji pozwala korzystać z przepisów już w trakcie jej trwania, dzięki temu nasza samopomoc kulinarna bardzo się przyda.
Nie będę zbierać linków poprzez swoją pocztę - nie chciałabym kogoś przypadkowo pominąć.
Dlatego wystarczy wpisanie swojej propozycji na stronie akcji na Durszlaku.

Przyłącz się do tej akcji!

Jedynie w przypadkach, gdy nie jesteście tam zarejestrowani, przysyłajcie swoje linki na ten sam adres co zawsze: pela.1.(małpa)gazeta.pl

Akcja trwa od 28 stycznia do 28 lutego 2010 roku

Nie wstawiamy wpisów archiwalnych, tylko takie, które pojawią się na blogach w trakcie akcji.

Jesteście zainteresowani? Jeśli tak, to serdecznie zapraszam.

Kod do banerka akcji


7 komentarzy:

  1. Ha! Ja mam trójkę dzieci w dużych odstępach czasowych i wciąż chyba czuję się, jak młoda mama... Bo prawie zawsze mam coś innego do roboty i obiady mam mało pracochłonne. Coś czuję, że mój udział będzie bardzo aktywny!
    A te bardziej pracochłonne , to robię w soboty, jak mi Córcia może pomóc :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Chętnie się przyłączę
    u mnie teraz jest podobnie, jak u Grażyny , w tygodniu wszystko w biegu, w weekenddy trochę można w kuchni poszaleć

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo fajna akcja, myślę, że trzeba tylko uzupełnić przepis o informacje w jakim wieku musi być dziecko, żeby dany obiad zjeść np. więcej niż 6 miesięcy itd. Z doświadczenia wiem, że przy pierwszym dziecku to nie jest takie oczywiste kiedy co można dziecku podać. Na pewno dołączę, bo takie kombinowanie to nasza codzienność. Pozdrawiam serdecznie - muffingirl

    OdpowiedzUsuń
  4. Grażynko, Beato, Muffingirl - ale się cieszę, że jesteście zainteresowane.
    To już jest na cztery i akcja ruszy.

    Wiadomo, że dla tych najmniejszych maluchów trzeba gotować osobno. W pewnym momencie one również dołączają do rodzinnego obiadu i oczywiście takie informacje z praktyki Młodych Mam będą bardzo przydatne.

    OdpowiedzUsuń
  5. Wspaniała akcja. Wprawdzie moje najmłodsze jest już 4-letnie, więc jakoś daję już radę, ale za to moja siostra ma roczną córeczke a drugie w drodze. Wpisuję się

    OdpowiedzUsuń
  6. Hej mój mail to brzostekania@gmail.com
    I z góry dziękuję za pomoc :)
    Anulka :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Szkoda... u mnie jest sporo prostych i szybkich przepisów, ale nie tylko dla mam ale i dla tatusiów... tatusiowie też gotują i zajmują się dziećmi...

    OdpowiedzUsuń