poniedziałek, 8 lutego 2010

Podobno prosto z Hollywood

Zaraz po ogłoszeniu u Grumków nowej całorocznej akcji szybko sięgnęłam do swoich zbiorów , szukając odpowiednich przepisów.
Oczywiście takich jeszcze nie ruszanych.
Naczytałam się, naoglądałam, wybrałam i na tym moja początkowa aktywność w akcji się skończyła.
Czas leci, już mamy drugi miesiąc roku, a ja nie zrobiłam nawet jednej z zaplanowanych potraw.
Najwyższy czas to nadrobić, bo propozycji zebrałam dużo, a nie o czytanie w tej akcji...

Najchętniej robię i jem zupy i sałatki, więc oczywiście na pierwszy ogień sałatka.
Przepis pochodzi z gazetki "Sałatki i grill.Nowe NAJ poleca" 2009 w dziale "Prosto z Hollywood"

Nie byłam, nie widziałam - czasami jak to się mówi "wierzę na słowo".
Proporcje składników są moje.


Sałatka z kurczakiem

Składniki:
- kilka plastrów ananasa z puszki
- pierś kurczaka
- 8 łodyg selera naciowego
- duża garść rodzynek
- duża garść orzechów włoskich
- 1 jabłko
- 1 puszka kukurydzy
- 2 szklanki ugotowanego na sypko ryżu
- olej
- sól, pieprz, chili w proszku
- majonez, jogurt naturalny

Kurczaka pokroiłam na małe kawałki przed smażeniem - wolę taką wersję, wtedy mięso jest bardziej przyprawione.
Usmażyłam na patelni (u mnie był to wok), na końcu przyprawiłam solą i przyprawą do kurczaka.
Mięso pozostawić do ostudzenia.
Ananasa odcedzić, sokiem zalać sparzone rodzynki, moczyć 10 minut.
Orzechy również sparzyć i posiekać.
Ananasa i łodygi selera pokroić w paseczki, .
Jabłko obrać ze skórki, wyciąć gniazda nasienne i pokroić w kostkę.
Do miski włożyć wszystkie składniki, wymieszać, przyprawić do smaku.
Na końcu dodać sos jogurtowo - majonezowy - wymieszać.
Do tej sałatki można podawać frytki lub grzanki.
My zjedliśmy z grzankami z pieczywa pszennego na zakwasie.

Sałatka jest pyszna - na zdjęciu przed dodaniem sosu.



1 komentarz:

  1. Pyszności! takie sałatki uwielbiam! Zrobię sobie i poczuję się, jak gwiazda filmowa :)

    OdpowiedzUsuń