piątek, 12 lutego 2010

Sałatka karnawałowa


Mój udział w niedawnym Dniu Pizzy polegał głównie na zgromadzeniu składników i jedzeniu kolejnych kawałków pizzy różnosmakowych.
Tego dnia zrobiliśmy małe spotkanie rodzinno - towarzyskie (pizza była dodatkowym pretekstem).
Nie dołączam tego wpisu do akcji Pizza Day, bo nie robiłam jej własnoręcznie.

Napisałam "głównie", bo jednak dołożyłam robociznę na polu przygotowania : sosu do pizzy, sałatki oraz muffinek.

Spotkanie nasze było jak najbardziej karnawałowe, więc jest to sałatka karnawałowa.

Składniki:
- 2 kapusty pekińskie
- puszka ananasa w plastrach
- puszka kukurydzy
- słoiczek ogórków konserwowych
- słoiczek miodowej papryki marynowanej (własnej roboty w akcji Spiżarnia 2009)

Sos:
- jogurt naturalny
- majonez
- cukier

Kapustę opłukać zimną woda, osuszyć - ja wykrawam do sałatki tylko część zieloną (bez głąbika).
Liście kapusty pokroić w paseczki - podobnie ananasa, paprykę i ogórki (taki kliniko - paseczki).
Dodać kukurydzę - wymieszać lekko posolić, dodać pieprz.
Do jogurtu dodać cukier, a następnie majonez.
Wlać do sałatki - dokładnie wymieszać.
Lepiej smakuje lekko schłodzona w lodówce.
Nie podaję dokładnych proporcji sosu, bo dodajemy ile chcemy.
Ja lubię, jak sałatka prawie się kąpie w sosie.

I jeszcze słówko w kwestii technicznej.
Od dawna męczyło mnie, że sałatkowe zdjęcia wychodzą najczęściej marnie.
Szczególnie, jeśli sałatka nie jest wymyślnie udekorowana i podana.
Dlatego zaczęłam wstawiać na blogu zdjęcia sałatek przed dodaniem sosu.



1 komentarz:

  1. Kapustę pekińską mogła bym jeść w sałatkach na tysiąc sposobów! Pyszna ta Twoja!
    P.S. U mnie dziś też sałatka z miodową papryką :)

    OdpowiedzUsuń