niedziela, 28 lutego 2010

Sałatka z wędliną

To sałatka według przepisu z trzeciego Zaproszenia barowego
Wybrałam wcześniej ten przepis ze względu na białą rzodkiew - tego warzywa nigdy wcześniej nie próbowałam.

Składniki:

- 15 dkg dowolnej wędliny
- 2 średnie czerwone cebule
- 25 dkg białej rzodkwi (kalarepy lub rzepy)
- 2 łyżeczki łagodnej musztardy
- 2 łyżki oliwy
- 1 łyżka octu ziołowego
- 1 łyżka soku z pomarańczy
- sól, pieprz, curry
- kilka listków rozmarynu do dekoracji
Wędlinę pokroić w cienkie paski.



Cebule obrać i pokroić w krążki.
Rzodkiew obrać, przekroić wzdłuż i pokroić w plasterki.

Sos:
Wymieszać musztardę z octem, sokiem z
pomarańczy i oliwą.


Doprawić do smaku przyprawami, dokładnie wymieszać.
Wszystkie składniki sałatki ułożyć na talerzach i polać sosem.
Udekorować.



I co mogę powiedzieć o tej sałatce?
- dałam kiełbasę szynkową
- wszystkie składniki pokroiłam tak samo (w paseczki)
- użyłam domowy ocet jabłkowy
- zrobiłam dwa razy więcej sosu, bo lubię polać bogato
- niczym nie dekorowałam, chociaż dałabym natkę pietruszki (gdybym miała)
Smak sałatki ciekawy, a najlepszy smak sosu - pyszne połączenie musztardy z sokiem z pomarańczy

1 komentarz:

  1. Ooo, nigdy tak nie robiłam, z sokiem pomarańczowym, muszę spróbować!

    OdpowiedzUsuń