piątek, 23 kwietnia 2010

Sałatka z kiełków fasoli mung (z Pekinu)

W czasie tej akcji nie może u mnie (obok zup) zabraknąć sałatek.
Dzisiaj pierwsza sałatka - tym razem na ciepło.
Sałatka szybkościowa, ale pod warunkiem, że naprawdę się przyłożymy do krojenia.
Trzeba się postarać i pokroić marchewkę i pora bardzo cienko, wtedy wystarczy rzeczywiście krótkie smażenie.

Sałatka zrobiona dokładnie według przepisu z książki
"Kuchnia chińska. Encyklopedia smakosza" R.Buttner, Qiu Chengzhong 1995 r.
Jedyną zmianą jest to, że nie użyłam świeżych kiełków - po prostu nie do kupienia w mojej okolicy.

Składniki:
- 1 średni por
- 1 średnia marchewka
- 1 cebula
- 25 dkg świeżych kiełków fasoli mung (dodałam kiełki z puszki)
- 2 łyżki oleju sojowego
- 2 łyżki octu ryżowego
- 2 łyżki soku z cytryny
- 1/4 łyżeczki soli
- 1/4 łyżeczki białego pieprzu

Pora oczyścić i umyć.
Najpierw pokroić na kawałki o długości 3 cm, potem w cienkie słupki.
Obrać marchew i cebulę.

Marchew pokroić w bardzo cienkie słupki, cebulę drobno posiekać.
Umyć kiełki.
Na woku rozgrzać olej.
Stale mieszając przesmażyć cebulę.
Dodać por i marchew, również mieszając krótko przesmażyć.
Następnie wmieszać kiełki fasoli i natychmiast zestawić z ognia.
Warzywa przełożyć do miski - doprawić octem , sokiem z cytryny i solą.
Sałatkę podawać na ciepło.



2 komentarze:

  1. Fajna sałatka, szczególnie sos mi się podoba :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Sałatka jest pyszna - a ja właśnie za te sosy tak kocham chińszczyznę.

    OdpowiedzUsuń