czwartek, 8 kwietnia 2010

Świąteczne jajka

W tym roku na Wielkanocne Śniadanie przygotowałam kolejną wersję jajek - jajka faszerowane.
To pyszna propozycja dla jajecznych smakoszy, bo możliwości smakowych w różnych farszach jest mnóstwo.
Dodatkowym plusem jest łatwość przygotowania takich jajek, a efekt gwarantowany.
U nas jajka są obecne w jadłospisie przez okrągły rok i jeszcze się nam nie znudziły.
Tym razem na talerzu znalazły się jajka w dwóch smakach.


Jajka faszerowane wątróbką


Składniki:

- 7 jajek ugotowanych na twardo (najlepiej poprzedniego dnia)
- kawałek wątróbki cielęcej lub kilka drobiowych

- 1 cebula
- olej
- 1 łyżka posiekanej natki pietruszki
- 1 łyżeczka uprażonych ziaren sezamu
- sól, pieprz

Wątróbkę obrać z błon, opłukać, osuszyć i usmażyć na oleju.
Zdjąć z patelni, a na pozostałym tłuszczu usmażyć cebulkę pokrojoną w plasterki.
Ugotowane jajka obrać, przekroić wzdłuż na połówki, wyjąć żółtka.
Wątróbkę, żółtka i cebulkę posiekać jak najdrobniej - dodać natkę, sezam, przypr
awić solą i pieprzem.


Jajka z żółtym farszem


Składniki:
- 6 jajek ugotowanych na twardo
- kilka łyżek majonezu
- 1 łyżka ostrej musztardy
- 2 łyżeczki kurkumy
- 1 łyżka rzeżuchy

- sól, pieprz

Jajka obrać, przekroić wzdłuż, wyjąć żółtka.
Żółtka utrzeć z majonezem, musztardą i kurkumą, przyprawić solą i pieprzem.
Doda
ć posiekaną rzeżuchę.

Połówki jajek napełnić farszami, ułożyć na liściach sałaty.
Ja udekorowałam kleksem majonezu i posiekanym szczypiorkiem.



Wykorzystałam przepisy z książki "Potrawy na Wielkanoc. Biblioteczka Poradnika Domowego" i z gazetki "Moje gotowanie" 4/2006, ale trochę zmieniłam proporcje

3 komentarze:

  1. Bardzo ciekawe farsze do jajek. jedne i drugie musiały byc pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pyszne jajeczka! :) Też robiłam na święta faszerowane jajka:)
    Pozdrówki!:)

    OdpowiedzUsuń
  3. chętniej sięgnęłabym po te z żółtym farszem :-)

    OdpowiedzUsuń