wtorek, 22 czerwca 2010

Sałata z truskawkami i truskawkowym dressingiem

Truskawki jemy codziennie, korzystając z tego krótkiego okresu dostępności świeżych, dodam "polskich" truskawek.
Nigdy nie kupuję truskawek poza sezonem, bo dla mnie to jakieś sztuczne, plastikowe atrapy tego owocu.
Korzystając z wysypu robię pewne stałe potrawy, takie od lat te same.
Nie oznacza to, że nie mają do mojej kuchni dostępu jakies nowości.
Mają - jak najbardziej.
Dzisiaj przyszła pora na obecność truskawek obok zielonej sałaty.
Poszukałam, poczytałam trochę przepisów, kilka mi się spodobało, a na pierwszy ogień poszła bardzo prosta sałata.

Przepis znalazłam na blogu Karolci

Składniki (na 4 porcje):
- główka sałaty
- 30 dkg truskawek
- 2 łyżki orzechów włoskich
- 2 łyżki octu jabłkowego
- 4 łyżki oliwy z oliwek
- 1 łyżka płynnego miodu
- sól
- pieprz

Sałatę umyć, osuszyć, porwać na kawałki.
Truskawki opłukać i osuszyć.
Połowę pokroić na plasterki.
Na talerzach rozłożyć sałatę z truskawkami, posypać orzechami.


Ja wolę mniej twarde orzechy w sałatkach, więc dodałam je do dressingu.
Ocet, oliwę i miód wraz z przyprawami wymieszać w blenderze, 


dodać truskawki i zmiksować na gładki sos.

 
Polać obficie  sałatę.

8 komentarzy:

  1. Fajna!
    Ja też dziś robiłam sałatkę z sałatą i truskawkami, ale coś tam jeszcze dodałam. Lecę do lodówki zobaczyć, czy zostało :)

    OdpowiedzUsuń
  2. i u mnie truskawki codziennie. zwykle zjadam bez przetwarzania.. albo polewam jogurtem. a sałatka.. zachęcająca bardzo.

    OdpowiedzUsuń
  3. Swietny pomysl na salate. Chetnie sprobowalabym takich pysznosci :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ten truskawkowy sosik fajnie wygląda;) Z resztą sałata plus truskawki to bardzo smaczna przekąska

    OdpowiedzUsuń
  5. Peluś i ja bardzo lubię truskawki - dodaję do nich ocet balsamico i świeżo zmielony czarny pieprz :)

    serdecznie pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Pierwszy raz zrobiłam i jadłam takie truskawki - zawsze tylko w wersji na słodko.
    Ale teraz mam ochotę spróbować tych przepisów pikantnych.

    OdpowiedzUsuń
  7. na pewno pysznie musi smakować z filetem... :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Śliczne zdjęcia, sałatka wygląda soczyście i pysznie.

    OdpowiedzUsuń