środa, 14 lipca 2010

Chłodnik z piwa

Lipcowe lato... koszmarny upał... rozgrzane miasto ciężko dyszy... w nieruchomym powietrzu zmieszane niemiłe zapachy spalin, rozgrzanego asfaltu, kurzu i wszelkiego innego wielkomiejskiego zaduchu...
Jak żyć w takich warunkach?
Nie da się normalnie funkcjonować...może inni to potrafią - Ci, którzy kochają upały...
Ja nie potrafię...nienawidzę upału... mogę tylko wegetować, wykonując konieczne czynności...
Co robię w kuchni?
Minimalistycznie gotuję, bo muszę to robić dla moich rodziców ...
Ale poza tym uciekam od pieca.
Na szczęście mój M. uwielbia chłodniki, więc codziennie dostaje ich pełne talerze.

A to oczekiwany przez Was przepis na chłodnik z piwa - trzy dni zabieram się do napisania posta i nie byłam w stanie sklecić w całość kilku zdań...

Składniki (zrobiłam z połowy podanych ilości):
- 1/2 l wody
- 1 szklanka cukru
- 2 goździki 
- 2 łyżki rodzynków
- 1 nieduża cytryna
- 1 laska cynamonu (dałam 1 płaską łyżeczkę mielonego)
- 2 butelki jasnego piwa
- 1 szklanka słodkiego czerwonego wina (dałam wino wytrawne)
- ewentualnie 1 szklanka śmietany

Do zimnej wody włożyć cynamon, goździki, wsypać cukier i gotować 20 minut.


Zestawić z ognia - wsypać rodzynki (ja wcześniej je sparzyłam) i wycisnąć sok z cytryny.
Gdy całkowicie wystygnie - wstawić do lodówki.
Przed podaniem wlać piwo


i wino

(oczywiście też mocno zimne z lodówki), wymieszać.
Ewentualnie jeszcze można dodać śmietanę (ja nie dałam).
Podawać z grzankami - moja propozycja to Grzanki z pieczywa tostowego 3 ziarna.
Wspaniale pasują...



Źródło przepisu: wydawnictwo miesięcznika KUCHNIA  "Rok w kuchni. Część I wiosna/lato"

5 komentarzy:

  1. Na ten przepis czekałam z wytęsknieniem! super!

    OdpowiedzUsuń
  2. minimalistyczne gotowanie, pełnia smaków.. tak jest dobrze.

    OdpowiedzUsuń
  3. U mnie też królują chłodniki i koktajle.Ten zagości na pewno :)

    OdpowiedzUsuń
  4. A po tym chłodniku to każdy samodzielnie wstaje od stołu? :-))

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie ma obawy - spokojnie wstaliśmy od stołu:)

    OdpowiedzUsuń