wtorek, 17 sierpnia 2010

Leczo z cukinią

Nie robiłam jeszcze  wersji  leczo z cukinią.
Właściwie to w sumie mało razy wykorzystywałam cukinię w moim gotowaniu.
Zanim przystąpiłam do swojego gotowania, poszukałam trochę na blogach - chciałam zobaczyć, jakie różne odmiany tej potrawy znajdę w sieci.
Miedzy innymi zajrzałam do Grażynki pamiętając, że kiedyś  pisała przy okazji mojego leczo paprykowego o swoim  leczo cukiniowym.
Poszperałam na jej blogu i znalazłam ten przepis
Ja swoją podstawową wersję leczo robię z kiełbasy, pomidorów i papryki, plus oczywiście dodatki typu cebula, czosnek i duuużo mocnych przypraw.
Lubię, kiedy kiełbasa jest bardzo mocno zrumieniona, a cały sos dość gęsty.

Chciałam wypróbować z cukinią, stąd dzisiejsza wersja.

Składniki:
warzywne widać na zdjęciu:
- 1 mała zielona cukinia
- 2 białe papryki
- 3 pomidory
- 2 cebule



 - 1 laska kiełbasy podwawelskiej
- olej
- sól, pieprz, papryka w proszku, maggi w płynie
- koncentrat pomidorowy

Cebulę kroję w paseczki, paprykę oczyszczam z gniazd nasiennych i białych części.
Umyte pomidory sparzam wrzącą wodą, zalewam zimną i obieram ze skórki, potem kroję na mniejsze kawałki.
Umytą cukinię obieram ze skórki i wykrawam pestki - kroję w dość dużą kostkę
Zawsze tak robię, chociaż są teorie, że z młodej cukinii nie trzeba wykrawać.
Ja nie lubię ani skóry, ani pestek, więc obieram i wykrawam.

Na rozgrzanym oleju dobrze podsmażam kiełbasę pokrojoną w półplasterki.


Następnie łyżką cedzakową wyjmuję kiełbasę z rondla do miseczki.
Na tym samym oleju  podsmażam cebulę, dodaję paprykę - smażę kilka minut.
Dodaję cukinię - smażę kilka minut.

Dorzucam pomidory i wszystkie przyprawy i duszę ok. 15 minut na wolnym ogniu.



Pod koniec duszenia dokładam kiełbasę.
Dla poprawienia zagęszczenia smaku pomidorów można dodać trochę koncentratu pomidorowego.

Z powodu upału wystarczyła nam jako dodatek bagietka, bo na ryż, ziemniaki, czy kluchy nie mieliśmy ochoty.

Przepis dodaję do dwóch akcji - cukiniowej i paprykowej

12 komentarzy:

  1. u mnie leczo zawsze obowiązkowo z cukinią;) najsmaczniejsze!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja leczo z cukinią lub kabaczkiem lubię najbardziej.Wczoraj robiłam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Robię leczo w bardzo podobny sposób :) Dodaję jeszcze pieczarki, no i więcej cukini, bo ją uwielbiam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. z cukinią to podstawa :) pycha!

    OdpowiedzUsuń
  5. ale smakowite:) ja bardzo czesto robie leczo w sezonie i zawsze z cukinia, jakos tak sie przyjelo, pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  6. O matko a ja myslałam że leczo jest zawsze z cukinią tylko takie robię od lat i dodaję jeszcze kabaczka:)

    OdpowiedzUsuń
  7. A ja się przyznam, że jednak nie jestem fanką cukinii.
    Częściej robiłam potrawy z kabaczkiem

    OdpowiedzUsuń
  8. Leczo zrobiłyśmy z siostrą tylko raz i to z cukinią. Szczerze mówiąc nie wyobrażam sobie tego dania bez cukini. Pyszaste z kiełbaską ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. o...podsunęłaś mi super pomysł na obiado-kolację:-) tylko gdzie ja kupię cukinię na tym moim zad...iu..hehe Trafiłam do Ciebie szukając w necie przepisu na nalewkę z aroni:-)

    OdpowiedzUsuń
  10. uwielbiam leczo, właśnie takie z cukinią

    OdpowiedzUsuń
  11. Witaj Kalimonio w mojej kuchni:)

    Bez sosiku, Brysska - jak pisałam wcześniej mało razy przyrządzałam cukinię, ale mam zamiar to jeszcze zmienić.

    OdpowiedzUsuń
  12. Zrobiłam leczo wg tego przepisu..zapach i smak cudo, ale nabiegałam się, zeby cukinie u mnie w miasteczku kupić..porażka...dopiero w Lidlu dostałam..nie ma to jak zachodni sklep:-)

    OdpowiedzUsuń