sobota, 28 sierpnia 2010

Spaghetti ze szpinakiem

Próbuję na moim M. różne wersje spaghetti.
Nasze upodobania są tu podzielone: ja uwielbiam wszelkie kluchy, ale najbardziej z sosami pomidorowymi.
On zjada bez entuzjazmu, ale jest wielkim fanem szpinaku.
Wczoraj więc pogodziłam te nasze upodobania smakowe w jednej potrawie.
Po zjedzeniu ... - jednak nadal najbardziej lubię na pomidorowo...

Składniki:
- makaron spaghetti
- 1 opakowanie mrożonego szpinaku 
- 5 połówek suszonych pomidorów w oliwie
- kilkanaście oliwek
- 1 opakowanie fety
- 2 ząbki czosnku
- sól, pieprz, oliwa

Zamrożony szpinak włożyć do rondla, podlać kilkoma łyżkami wody i ogrzewać na małym ogniu, aż się rozmrozi i zagotuje.
W tym czasie pomidory osączyć z oliwy, pokroić w paseczki.
Oliwki pokroić w plasterki, a fetę w małą kostkę.
Do szpinaku dodać fetę i rozdrobiony czosnek, doprawić solą i pieprzem.
Makaron ugotować al dente.
Na talerzach polać makaron sosem, posypać pomidorkami i oliwkami.
Ja nie mieszam makaronu z sosem w garnku czy misce.
Sama lubię kręcić makaron widelcem na łyżce - tak mi bardziej smakuje.
Makaron wcześniej wymieszany z sosem wydaje mi się taki jakiś "łysy", choćby sos z niego skapywał obficie...



 


Źródło przepisu: "Makarony dla całej rodziny.Pani domu poleca." 7/2009, ale przepis trochę zmieniłam.



6 komentarzy:

  1. ja chyba bym obstawała przy wersji: szpinakowo (((;

    OdpowiedzUsuń
  2. mój by nie zjadł. nie wiem co on ma do szpinaku, chyba za dużo filmów się na oglądał. dla mnie bomba;)

    OdpowiedzUsuń
  3. A dla mnie pyszne są obie wersje: zarówna pomidorowa, jak i ta ze szpinakiem. Dawno w sumie szpinaku nie jadłam..Narobiłaś mi smaka. W tygodniu muszę to koniecznie nadrobić ;) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. zdecydowanie ta szpinakowa ;]
    pod względem koloru - zieleń ubóstwiam (choc się z tym aż tak bardzo nie afiszuję, rzecz jasna); i pod względem smaku. wolę zdecydowanie szpinak ;p

    OdpowiedzUsuń
  5. połączenie świetne, chociaż u nas ze szpinakiem zazwyczaj jest penne

    OdpowiedzUsuń
  6. U mnie wszyscy lubią połączenie makaronu ze szpinakiem. Muszę takie spaghetti zrobić :)

    OdpowiedzUsuń