niedziela, 5 września 2010

Barowa sałatka na lato.


Bo przecież jeszcze mamy lato, choć już z zapachem jesieni.
To  sałatka w moim wykonaniu ze składników, które podałam w  Zaproszeniu barowym 6

Składniki sałatki:
- 20 dkg piersi z kurczaka
- 20 dkg świeżych moreli
- 10 dkg zielonych winogron
- 10 dkg selera naciowego
-  garść miksu sałat 
- 2 łyżki oleju
- sól, pieprz

Składniki sosu:
- 100 ml jogurtu naturalnego
- 4 łyżki majonezu
- 1 łyżka miodu
-  1 łyżka soku z cytryny
- sól, pieprz, curry 
Mięso umyć, pokroić w cienkie paseczki, usmażyć na oleju, oprószyć solą i pieprzem.


Morele sparzyć, zdjąć skórkę, usunąć pestki, pokroić w paski.


Selera umyć, pokroić na dowolne kawałki.


Winogrona umyć, przekroić na połówki, usunąć pestki.


Połączyć wszystkie składniki sosu - dobrze wymieszać.
Miseczki  (i to był błąd) wyłożyłam listkami - na nich ułożyłam składniki sałatki, polałam sosem.


Błąd z miseczkami dlatego, że sałatka wpadła do środka i wyglądała jak tłok w autobusie w godzinach szczytu.
A sos szybko podążył na dno ...
Jednak tego typu sałatki lepiej się prezentują swobodnie na płaskich talerzykach.


3 komentarze:

  1. ja cały czas czekam na wolną chwilę by przygotować sałatkę z tych składników. Twoja całkiem fajnie się prezentuje i szczerze mówiąc takiej nie znam;)
    jak tylko zdam egzaminy będę nadrabiać zaległości sałatkowe.
    pozdrawiam i życzę miłego tygodnia;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Malwinno - oczywiście, tak jak przedtem można w każdej chwili dołączyć ze zrobioną sałatką z poprzednich zaproszeń.
    Życzę udanych egzaminów:)

    OdpowiedzUsuń
  3. to bardzo się cieszę bo pomysł już mam, tylko czasu na jego realizację brak;/

    OdpowiedzUsuń