piątek, 10 września 2010

Najprostsze też smaczne: Spaghetti z paprykowo - czosnkową oliwą

Czasami, szczególnie na początku swojego blogowania kulinarnego, wpadałam w kompleksy.
Źródłem tych kompleksów były nazwy niektórych potraw, czasami nazwy niektórych składników, no i same przepisy.
Obcojęzyczne nazwy, składniki, których dotąd nie znałam, skomplikowane wykonanie, źródła potraw z globalnej wioski obecnego świata.
I w tym wszystkim ja - taki mocno starszawy Kopciuszek ze swoją polską, zwyczajną kuchnią.
Miałam  wtedy wrażenie, że ta moja  zgrzebna kuchnia z minionego ustroju kartek i przejściowych  braków w zaopatrzeniu (ten slogan uszami się nam wylewał) nie pasuje do blogosfery XXI wieku.
Do tej blogosfery kulinarnej, której awangardą są młode aktywistki nowoczesnej kuchni. Od razu zaznaczam, że tym określeniem nie chcę nikogo urazić i nie używam go w znaczeniu pejoratywnym. Używam go w znaczeniu jak najbardziej pozytywnym, zazdroszcząc jednocześnie (bez zawiści) młodszym gotującym blogerkom ich entuzjazmu, pasji, zaangażowania, aktywności,  dobrej znajomości języków obcych, no i (nie ukrywajmy) dłuższej perspektywy czasowej na kulinarną przygodę.

Na szczęście (dla siebie) po pewnym czasie  spojrzałam na sprawę z dystansu -  trudno, metryki sobie nie zmienię i czasu nie dodam na przyszłość, trzeba korzystać z  chwili.
A i z mojej zwyczajnej kuchni też czasami ktoś korzysta...

Wracając jednak do tytułu posta.

Najczęściej robię spaghetti z sosem pomidorowym, bo takie najbardziej lubię.
Ale od dłuższego czasu "chodziło za mną" spaghetti najzwyklejsze, po prostu z oliwą.

Żeby jednak nie było tak bardzo ubogo, więc oliwa otrzymała trochę dodatków.

I znowu papryka jako jeden ze składników
- oj, chyba nie doczeka się u mnie papryka pierwszoplanowej roli w tym roku.
Ale już pisałam o znaczeniu smakowym składników i dodatków.
Nie pomyślałam o akcji makaronowej - to właśnie takie myślenie j/w , ale po namyśle dodaję...


Składniki:
- 1 opakowanie makaronu spaghetti
- 1/2 szklanki oliwy z oliwek
- 1 cebula
- 1 duża czerwona papryka
- 2 duże ząbki czosnku
- natka pietruszki
- ostra papryka mielona
- sól, pieprz

Makaron ugotować al dente.
Cebulę i czosnek drobno posiekać, paprykę rozdrobnić blenderem.
Na rozgrzanej oliwie podsmażyć cebulę.
Dodać paprykę i smażyć ok. 10 minut.
Pod koniec dodać czosnek i wszystkie przyprawy.
Makaron przełożyć do garnka z sosem, wymieszać i ogrzać.
Na talerzach posypać posiekaną natką pietruszki.
Ja  jednak wolę mój sposób - polewam makaron sosem na talerzu i mieszam.

2 komentarze: