poniedziałek, 13 września 2010

Ormiańska sałatka ogrodowa

Zaczynam udział własny w akcji od sałatki.
Jeszcze mamy sezon na wiele warzyw, więc trzeba korzystać z okazji.
A jak poczytałam o bogactwie warzywnym w kuchniach Kaukazu, to było jasne, że od tego trzeba zacząć.
Szukając sałatkowego przepisu brałam pod uwagę taki, w którym wykorzystam warzywa już posiadane w domu.
Takie jak sałata, papryka, pomidory, czerwona cebula.
Najszybciej trafiłam na ten przepis z kuchni Armenii  na blogu "Kuchnia Ireny i Andrzeja", dodany również do II Baru Sałatkowego.
Dokupiłam brakujące składniki, żeby zrobić sałatkę dokładnie według przepisu.
Zaczęłam ją robić i w pewnym momencie uświadomiłam sobie, że przecież jest to sałatka, która od dawna robię latem na działce!
Jedyne różnice to u mnie brak sera feta oraz mięty i estragonu, a zamiast czerwonej cebuli dodawałam zawsze białą.

Moja wersja składników:
- garść różnych sałat
- 1 zielony ogórek
- 1 czerwona papryka
- 2 pomidory
- 1 czerwona cebula
- 3 łodygi selera naciowego
- ser feta
- natka pietruszki
- świeża mięta (nie dodałam)
- świeża bazylia
- sól i pieprz

Sos:
- 1/2 szklanki oliwy z oliwek
- 1 roztarty ząbek czosnku
- 1/4 szklanki octu winnego (to dla mojej rodziny za dużo, więc dałam 2 łyżki)
- 2 łyżki soku z cytryny
- pół łyżeczki estragonu

Sałatę porwać na mniejsze kawałki.
Ogórka obrać ze skóry, pomidory sparzyć i obrać, z papryki wykroić pestki.
Ogórka, pomidory i paprykę oraz ser feta pokroić w kostkę, cebulę w piórka.
Posiekać bazylię i natkę pietruszki.
Sałatę , warzywa i ser wymieszać delikatnie  w misce, dodać bazylię i natkę, przyprawić solą i pieprzem.
Sałatkę schłodzić w lodówce.
Wymieszać składniki sosu - polać sałatkę bezpośrednio przed podaniem.

3 komentarze:

  1. Wspaniała ta sałatka ! Uwielbiam takie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pyszna sałatka, ale dla mnie bez ogórka poproszę. ;-)

    OdpowiedzUsuń
  3. zapowiada się naprawdę smacznie;) i sosik fajny (choć bym jeszcze z ząbek czosnku dorzuciła)
    pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń