niedziela, 7 listopada 2010

Ulubiona kapusta

Kapusta to moje ulubione warzywo.
Pod różnymi postaciami pojawia się w mojej kuchni przez okrągły rok.
I dlatego kolejną moją propozycją w akcji "Gotujemy po polsku!, pod patronatem serwisu zPierwszegoTloczenia.pl jest kolejna wersja kapusty. 
Nie jest to wcale pójście na skróty i jakaś uproszczona wersja bigosu.
To dla mnie zupełnie inna bajka - danie obiadowo-kolacyjne na zabiegane dni.
Właśnie teraz mam taki trudno czas, bardzo mało chwil na gotowanie, więc przyrządzam potrawy mało czaso- i pracochłonne, tzw. "na szybko".

Nie wiem, czy jest jakieś miejsce pochodzenia tej potrawy.
Dla mnie ma ona korzenie wiejskie, a znam ją od bardzo dawna.
Jest pyszna, łatwa w przygotowaniu - nie wymaga dużo, po prostu zamieszania łyżką w garnku od czasu do czasu.


Kapusta kiszona gotowana z kiełbasą i grzybami

Składniki:
- 1/2 kg kiszonej kapusty (średnio kwaśnej)
- 1 laska kiełbasy toruńskiej
- 5 grzybków suszonych
- 1 łyżka domowego smalcu ze skwarkami
- sól, pieprz, liście laurowe, ziele angielskie

Grzyby opłukać,  zalać chłodną przegotowaną wodą - moczyć  2-3 godziny, ugotować w wodzie, w której się moczyły. 
Po ugotowaniu pokroić.
Kapustę posiekać, zalać wrzącą wodą (niewiele, tak, aby tylko zakryć kapustę i gotować ok. 1 godziny.
Kiełbasę pokroić w grubą kostkę lub półplasterki, obsmażyć na smalcu.
Do kapusty dodać kiełbasę (razem z wytopionym tłuszczem), grzyby z wywarem oraz przyprawy i pogotować na małym ogniu jeszcze kilka lub kilkanaście minut.
Podawać z  okraszonymi ziemniakami.
Pycha...

3 komentarze:

  1. takiej kapustki jeszcze nie robiłam. i ten smalczyk ze skwarkami;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale pysznie u Ciebie wygląda! Też lubię taką kapuchę:))))

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja robię podobną, ale kiełbasę daję osobno. Muszę i tak spróbować :)

    OdpowiedzUsuń