wtorek, 22 lutego 2011

Sałatka fasolowo-groszkowa z migdałami i dżemem morelowym

To sałatka przygotowana w ramach Zaproszenia nr 9  mojego "Baru sałatkowego".
Taka najbardziej prosta w kategorii sałatkowego skomplikowania, typu wrzucić i wymieszać.
Jedyną męczącą dla mnie czynnością jest obieranie migdałów - oj, tego bardzo nie lubię, bo szybko boli mnie lewa ręka w nadgarstku.
Ale akurat  nie miałam żadnego podkuchennego do wykorzystania.
Jednak migdałów nie można  ominąć, bo one właśnie - do pary z dżemem , są dopełnieniem pysznego smaku tej sałatki. 

Składniki:
- 1 puszka białej fasoli
- 1 puszka groszku
- garść migdałów
-  1 łyżka posiekanej natki pietruszki
Sos:
- 4 łyżki keczupu (łagodnego)
- 2 płaskie łyżki majonezu
- 1 łyżka dżemu morelowego
- chili , sól, pieprz

Fasolę i groszek osączyć z zalewy.
Migdały sparzyć, obrać ze skórki, przekroić na połówki - wtedy kształtem upodobnią się do fasoli.
Natkę posiekać.
Fasolę, groszek, migdały i natkę przełożyć do salaterki i wymieszać.


Połączyć składniki sosu i doprawić przyprawami.
Polać sałatkę sosem.
I można od razu zajadać, ta sałatka nie musi przegryzać się w lodówce. 
Dla mnie to świetna propozycja na aktualną zimę za oknem.

10 komentarzy:

  1. Pelu czekałam na tę sałatkę i na Twoją wersję;) ja póki co o dziwo mam problem z zakupem dżemu morelowego- wszędzie brzoskwiniowe;/ ale i tak nie dam za wygraną i w week ją zrobię;)

    pozdrawiam cieplutko;*

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawa sałatka. Zestaw składników bardzo mnie intryguje.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. a ja już mam wszystko w domu :D
    zamierzałam dzisiaj ją popełnić, bo pomysł do głowy wpadł!

    OdpowiedzUsuń
  4. Nalwinno - jeśli nie zdobędziesz dżemu morelowego, to zastąp go brzoskwiniowym.
    Nie będzie to aż tak wielka różnica smakowa (według mnie), bo dżem w tym sosie jest nutką słodyczy, a nie smakiem konkretnych owoców.

    OdpowiedzUsuń
  5. Amber, Eve - zachęcam do wypróbowania. U nas już sałatce pozostało tylko zdjęcie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja również zamierzam przygotować tą sałatkę jak tylko dopadnę dżem morelowy. Mam nadzieję że już niedługo.

    OdpowiedzUsuń
  7. te najmniej skomplikowane są często najlepsze.

    OdpowiedzUsuń
  8. Szybka w przygotowaniu a sos ciekawy. Muszę wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Zapraszam - róbcie i podzielcie się wrażeniami.

    OdpowiedzUsuń