poniedziałek, 7 marca 2011

Zupa na początek

Kilka dni przed rozpoczęciem  akcji, w  naszych durszlakowych pogaduszkach  o zupach  pojawił się link z ciekawą propozycją zupy z porów i łososia.
Zajrzałam od razu do niego, niestety była to strona angielska, a ja z angielskim na bakier.
Jeszcze tego samego dnia, przeglądając przepisy do wybrania, trafiłam na ten właśnie - i jak tu nie mówić o dziwnych zbiegach okoliczności?
Co prawda nie jestem w stanie porównać obu przepisów, bo nie zapisałam tego linka, ale tak mi się zdaje, że są bardzo podobne.
Zacznę więc od tej zupy, bo chyba było jej przeznaczone.

"Zupa z porów z łososiem"

- 2 pory (ok. 1/2 kg)
- 8 ziemniaków
- 2 łyżki masła
- 1 l bulionu warzywnego
- 1/2 szklanki śmietany
- 1 łyżka posiekanego szczypiorku
- sok z 1/2 cytryny
- 25 dkg wędzonego łososia
- sól, pieprz
- koperek do dekoracji

Pory umyć, osuszyć, pokroić w krążki.
Ziemniaki umyć, obrać i pokroić w małą kostkę.
Masło rozpuścić w garnku, włożyć do niego pory i ziemniaki.
Doprawić solą oraz pieprzem.
Smażyć przez chwilę.
Następnie wlać bulion, doprowadzić do wrzenia, zmniejszyć ogień i gotować ok. 20 minut.
Gdy zupa będzie gotowa, wyjąć ok. 1/3 warzyw, a pozostałą część zmiksować.

Do zupy dodać śmietanę (wcześniej ją rozprowadzić w miseczce z niewielką ilością zupy, żeby się nie zważyła) i koperek, włożyć wyjęte warzywa.

Doprowadzić ponownie do wrzenia, często mieszając.
Doprawić solą, pieprzem i sokiem z cytryny.
Łososia pokroić w cienkie paski, które kładziemy do zupy na talerzach.
Udekorować koperkiem.

Dla mnie  pycha... 

Źródło przepisu:  "Claudia. Kuchnia ekspresowa" 7/2009



3 komentarze:

  1. Super ta zupka! Bardzo mi się podoba, a ja łososia lubie:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mmmm...muszę zrobić zupkę z porami. Z łososiem może być boska :)
    http://wlodarczyki.net/mopswkuchni/

    OdpowiedzUsuń