niedziela, 19 czerwca 2011

Wytrawnie z truskawkami

W ubiegłym roku zasmakowałam w truskawkach nie tylko na słodko.
Dzisiaj taka propozycja, zrobiona według tego przepisu.
Oczywiście z lekką zmianą, a właściwie brakiem sera parmezan.
Jedyny dostępny w sklepie wydał mi się zbyt drogi, a jakoś nie miałam weny do szukania gatunków zastępczych.
Ta truskawkowa sałata była częścią dzisiejszego obiadu: grillowane sznycelki z kurczaka i grzanki z pietruszkowym masłem.


Składniki:
- kilka truskawek
- ser parmezan
- sałata masłowa 
- kilka kulek mini mozzarelli
- 2 łyżki oliwy
- 1 łyżeczka octu jabłkowego
- 1 łyżeczka pieprzu
- listki bazylii

Sery i truskawki pokroić w plasterki.
Listki sałaty poszarpać na mniejsze kawałki.
Do miseczki włożyć sałatę, dodać truskawki, ewentualnie kiełki, ser parmezan i małe kulki mozzarelli (ew. mozzarellę pokrojoną).
Polać oliwą, octem i posypać pieprzem. 


Przepis dodaję do akcji truskawkowej Shinju 

3 komentarze:

  1. Truskawki z mozzarellą są rewelacyjne w formie caprese - wczoraj takie jadłam skropione polewą balsamiczną. Pyszne, polecam! Powyższa propozycja też na pewno smaczna.

    OdpowiedzUsuń
  2. A polewa balsamiczna to sam ocet balsamico, czy w jakiejś kompozycji?
    Pyszne są też mini-kanapeczki (na jeden kęs)z ciemnego pieczywa, plasterek brie, plasterek truskawki.

    OdpowiedzUsuń
  3. truskawki maja to do siebie, ze pasuja i na slodko i slono:)

    OdpowiedzUsuń