czwartek, 18 sierpnia 2011

Jajecznica z grzybami





Przygotowanie takich grzybów jest proste, ponieważ nie obiera się ich ze skórki i są dużo większe niż na przykład kurki.
Trzeba je dokładnie oczyścić, ewentualnie odciąć nóżki, wypłukać w kilku wodach.
Później można je po prostu ugotować w wodzie  - Podgrzybek brunatny to gatunek, który trzeba gotować ok. 30-40 minut (pod koniec gotowania dodać sól i pieprz mielony). Większość gatunków gotuje się najwyżej 20-25 minut.

Jajecznica z grzybami

Na maśle podsmażyłam  drobno posiekaną cebulkę, dodałam ugotowane grzyby i smażyłam krótko (często mieszając).
Dodałam troszkę oleju, bo całość zrobiła się zbyt sucha.
Grzybki odsunęłam na chwilę na bok, wlałam jajka, pod koniec smażenia posoliłam.


A na samym końcu oczywiście wymieszałam jajka z grzybami.



O swoich upodobaniach smakowych, dotyczących jajecznicy pisałam już kiedyś, przy okazji Jajecznicy z kiełbasą  i Jajecznicy z pieczarkami .
Nie zmieniły się prawie wcale - jedyne moje ustępstwo wymusiło życie (a właściwie zdrowie) , zaczynam używać oleju i masła, niestety smalec będzie musiał odejść w zapomnienie.

5 komentarzy:

  1. też panicznie boję się zatrucia. Grzyby lubię zbierać, ale ich jedzenie jest dla mnie zawsze takim stresem, że wolę już sobie odpuścić i wybrać po prstu pieczarki :P

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja też nie kupuję grzybów - jedyne, jakie mam to właśnie te od mojej przyjaciółki.

    OdpowiedzUsuń
  3. Wiesz Pelu, nigdy nie miałam okazji jesc jajecznicy z grzybami... Alez mnie ogarneła tesknota za grzybobraniem ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja mamw domu doświadczonego grzybiarza - męza i włąśnie w weekend znaleźliśmy kilka grzybków -zwykle dodaję taką ilość też do jajecznicy - bardzo lubię,ale tym razem zostały uduszone z cebulką w towarzystwie kabaczków.
    Następne wylądują w jajecznicy, bo narobilaś mi smaka :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ale zrobiłaś mi smaka na taką jajecznicę! Biorę talerzyk i wpraszam się na śniadanko:)

    OdpowiedzUsuń