wtorek, 30 sierpnia 2011

W sprawie akcji kulinarnych

Akcje kulinarne oprócz swoich wszystkich pozytywnych stron, mają także kilka negatywnych.
Jedną z nich jest sprawa organizacji i dublowania się akcji.
Dyskusja na ten temat wraca regularnie co jakiś czas na forach i czatach
To dosyć kontrowersyjna sprawa, bo z jednej strony nikt nie ma monopolu na konkretną akcję, nie ma oficjalnych praw autorskich.
Z drugiej jednak strony duża część blogerów uznaje takie prawa nieoficjalnie - jeśli ktoś wymyślił akcję, to nie wypada mu jej podbierać.

Postanowiłam napisać tego posta, żeby nie było później niedomówień i nieporozumień.
Dzisiaj przeczytałam na jednym z blogów zaproszenie do akcji "Kanapka".
Ja taką akcję zaplanowałam i zapowiedziałam na forum Miksera - mój wpis w temacie "Akcje i ich organizatorki" z 15 czerwca tego roku.
Ponieważ nie podałam daty rozpoczęcia akcji, ani jej nie ogłosiłam na blogu, więc nie zgłaszam teraz pretensji pod niczyim adresem.
Nie uzurpuję sobie praw autorskich, tym bardziej, że organizatorka akcji chyba nie jest zarejestrowana na Mikserze i raczej nie mogła przeczytać tego wpisu.

Wręcz przeciwnie - piszę po to, żeby  to mnie nikt później  nie zarzucił plagiatu, dublowania akcji czy podkradania pomysłu.
Pomysł miałam i "zaklepałam" wcześniej na forum.
A że pojawił się również u kogoś innego? - trudno... to jednak nie znaczy, że w tej konkretnej sytuacji ja muszę teraz ze swojego rezygnować.
Zmieścimy się obie - internet jest na tyle duży, że nie będziemy sobie zawadzać.

Ja swoją akcję przeprowadzę po zakończeniu III Baru sałatkowego tzn. w listopadzie.
Zaplanowałam ją do bloga barowego i tam znajdzie się zaproszenie.

Akcja kulinarna "(Nie)codzienne kanapki" 
Czas trwania: 2.11 - 30.11.2011
Miejsce akcji: blog "Bar sałatkowy "U Peli"

Pozdrawiam wszystkich...


1 komentarz:

  1. Witaj :) Dziękuję za zostawienie informacji na moim blogu! Masz rację, nie jestem zarejestrowana na Mikserze i starałam się znaleźć akcję, której jeszcze nikt nie miał... Nie uzurpuję sobie praw do akcji, lecz mam nadzieję ją powtarzać co jakiś czas... Właśni problem polega na tym, że jest wielu (setki...) blogerów i często wpadamy na takie same pomysły, trudno jest znaleźć coś nowego. Z chęcią wezmę udział w Twojej akcji w listopadzie i mam nadzieję, że Ty także podrzucić kilka pomysłów w mojej :) Pozdrawiam! Ela (mniamniam.blox.pl)

    OdpowiedzUsuń