środa, 17 sierpnia 2011

Wakacyjny kompot



Z garstki czerwonych porzeczek i kilku jabłek ugotowałam kompot.
Taki najprostszy napój, najbardziej kojarzący mi się z polskimi wakacjami na wsi - po prostu kompot z jabłek
Dodatek porzeczek wspaniale wzbogaca smak kompotu jabłkowego, który sam z siebie jest raczej mdły.

Kompot porzeczkowo-jabłkowy
Składniki:
- czerwone porzeczki
- jabłka
- cukier
- woda

Zagotować wodę z cukrem i wrzucić owoce.
Gotować kilka minut.

Jeśli ktoś woli napój klarowny - kompot przecedzić.
Mocno oziębić.
Ja lubię zawsze znaleźć trochę jabłek w szklance, więc po przecedzeniu wydłubuję (łyżką opczywiście) rozgotowane jabłka, które z powrotem wrzucam do kompotu.


Sezon na jałbka 2

3 komentarze:

  1. U mnie tylko klarowne kompoty są lubiane, a jedyny wyjątek stanowi ten truskawkowy :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo lubię połączenie jablekz porzeczkami - też robiłam w tym roku takie kompoty :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pela toż to mój ulubiony kompocik! Zawsze robiłam go z moją mamą na działce jak byłam młodsza!

    OdpowiedzUsuń