poniedziałek, 7 listopada 2011

Rożki pieczarkowo-pasztetowe

Pierwszy u mnie wpis w kanapkowej akcji to rożki, których kiedyś nie zaliczyłabym do kanapek.
Jestem tradycjonalistką kulinarną, ale obserwując rozwój i zmiany zachodzące w naszych jedzeniowych nawykach też się trochę zmieniam, dostosowuję, akceptuję, przyjmuję ...
To moja kolejna wersja - w niezliczonej możliwości kombinacji i połączeń.

Rożki pieczarkowo-pasztetowe
Składniki:
- pieczarki
- pasztet drobiowy
- cebula
- pieczywo tostowe
- masło
- olej do smażenia
- sól, pieprz cayenne, świeżo zmielony czarny pieprz

Drobno posiekaną cebulę przesmażyć na oleju, dodać obrane i posiekane pieczarki - dusić ok. 20 minut.
Można podlać odrobiną wody.
Na końcu przyprawić solą i czarnym pieprzem.
Pasztet rozgnieść widelcem, dodać masę pieczarkową,dokładnie wymieszać.
Doprawić do smaku.
Kromki pieczywa posmarować cienko masłem.
Rozsmarować masę na jednej kromce, przykrywać drugą i opiekać w tosterze ok. 4 minut..
Można podawać z sałatką ziołową i zimnym piwem, jednak ja na śniadanie piwa nie spożywam, więc jako dodatek zrobiłam mój ulubiony sos majonezowo-ketczupowy.

Pomysł takiego połączenia pieczarek z pasztetem to inspiracja z książeczki  F.Faist "Sandwicze, tosty i inne smakołyki". Co prawda oryginalny przepis to grzyby z puszki i wątrobianka, ale moja wersja  bardziej mi się podoba. Grzyby używam tylko świeże lub suszone - na szczęście polska kuchnia "grzybami stoi".



(Nie)codzienne kanapki - zaproszenie

4 komentarze:

  1. ja takim farszem nadziewam naleśniki, podaję jak krokiety, panierowane w jajku i bułce tartej i usmażone na złoty kolor:) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń