poniedziałek, 14 listopada 2011

Sałatka śledziowa z fasolką

Śledzie zajmują bardzo istotne miejsce w kuchni polskiej - propozycji ich przyrządzenia jest tak wiele, że można za każdym razem próbować coś nowego.
Tym razem to nie jest propozycja z majonezem, ale ze smacznym połączeniem oleju z octem - a to kolejny smak, który pamiętam z kuchni mojej Mamy (w śledziach z octem).
Ta sałatka należy do tego wyśmiewanego czasami rodzaju dawnych sałatek - "wszystko wymieszane i wykąpane w oleju lub majonezie".
Cóż..., pochodzi z minionej epoki, kiedy jeszcze nie znano obecnej wizualizacji sałatek.

Sałatka śledziowa z fasolką

Składniki:
- śledzie
- ziemniaki
- biała fasola
- cebula
- jabłko
- ogórek kiszony
- szczypiorek
- pieprz, ocet, olej lub oliwa

Fasolę ugotować - ja użyłam fasolki z puszki.
Śledzie wymoczyć, obrać ze skórki, odfiletować, usunąć ości i pokroić w kostkę.
Ziemniaki ugotować w łupinkach (gotuję na parze), ostudzić, obrać.
Jabłka obrać ze skórki, wykroić gniazda nasienne - ja także ogórki kiszone obieram ze skóry.
Ziemniaki, jabłka, ogórki i cebulę  pokroić w drobną kostkę.
Wszystkie składniki dobrze wymieszać, przyprawiając pieprzem, solą, octem, oliwą i drobno posiekanym szczypiorkiem.

Źródło przepisu: "Kuchnia warszawska" praca zbiorowa, Warszawa 1961



Przepis dodaję do akcji „Gotujemy po polsku!” pod patronatem serwisu zPierwszegoTloczenia.pl


Gotujemy po polsku!

1 komentarz:

  1. Witaj, dzięki za przepis. Ja tam za kucharzeniem nie przepadam, dlatego lubię coś prostego, a z tą fasolka coś nowego, pozdrawiam mag

    OdpowiedzUsuń