niedziela, 1 stycznia 2012

Noworoczna sałatka warstwowa

 Znajomym, mniej znajomym i całkiem nieznanym czytelnikom mojego bloga 
życzę w Nowym Roku 2012 
samych pysznych kulinarnych sukcesów ...



A mój pierwszy wpis w pierwszym dniu nowym roku, czyli w Nowy Rok to oczywiście sałatka  -  w ramach kolejnej, krótkiej edycji Baru sałatkowego "Sylwestrowo i Noworocznie".

Miała to być sałatka jeszcze sylwestrowa, ale jakoś za bardzo się wczoraj relaksowałam własnym kruszonem pomarańczowym  i w końcu sałatka dzisiaj doczekała się realizacji.
A jest to moja pierwsza przezroczysta sałatka warstwowa.
Od dawna już planowałam taką, ale ciągle sama o niej zapominałam.
A jak już się zrobi taką sałatkę pierwszy raz, to nie nie będzie to raz ostatni. Bo to dodatkowa zabawa kuchenna...



Sałatka warstwowa  

Oczywiście ta sałatka najlepiej wygląda w przezroczystym naczyniu, a jakie to będą warstwy zależy wyłącznie od nas.
Oto moja kompozycja warstwowa (zaczynając od dolnej):
- seler z ananasem (odcedzony, pokrojony),  lekko posolony i posypany pieprzem ziołowym, rozsmarowana cienka warstwa majonezu
- kukurydza z puszki, sól, pieprz, majonez
- wędlina pokrojona w kostkę, majonez
- ogórki kiszone obrane ze skórki
- biała część pora drobno pokrojona, sól, pieprz, majonez
i na samej górze  -  jajka ugotowane na twardo, pokrojone w drobna kostkę, sól, pieprz.


2 komentarze:

  1. Uwielbiam warstwowe sałatki:) Wszystkiego naj, naj w Nowym Roku!

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajny pomysł i na pewno bardzo dobry smak :)

    Szczęśliwego Nowego Roku :)

    OdpowiedzUsuń