piątek, 23 marca 2012

Piątkowa sałatka z wędzonej makreli

Na piątkowe  śniadanie dziś  lekka sałatka rybna - z wędzonej makreli. Bardzo lubię wędzone smaki i zapachy, a makrela to właściwie jedyna kupowana przeze mnie ryba (bo nie jest bardzo uciążliwa pod względem wydłubywania ości)

 
Zrobiłam rano taką małą porcyjkę jednoosobową, ale i tak troszkę zostało na później do spróbowania dla M.
Sałatka błyskawiczna do zrobienia, składająca się z trzech produktów: ryba, ogórek kiszony (specjalnie obrany ze skórki)  i czerwona cebula.
Ogórek i cebula to dodatki, których nie należy dać zbyt dużo, bo po prostu zagłuszą smak ryby.
Brakowało mi jeszcze małego akcentu z marynowanej papryki, ale w lodówce tkwi jedynie słoiczek z marynowaną pepperoni, która nie pasowała mi do tego  zestawu. Kiedyś robiłam sałatkę z ryb wędzonych z dodatkiem marynowanych śliwek węgierek - pyszne...

Ogórka i cebulę drobno pokroiłam, a ryba sama się podzieliła na kawałki w trakcie obierania z ości.
Często obieram ogórki kiszone do sałatek, bo wtedy są bardziej delikatnym składnikiem (szczególnie, gdy skóra jest gruba jak u nosorożca).
W sałatkach z rybą, która szybko się rozpada i zamienia w papkę, unikam nadmiernego używania łyżki. Składniki sałatki wkładam do wysokiego naczynia, doprawiam (dzisiaj lekko solą i pieprzem) i mieszam sałatkę metodą potrząsania.
Po czym przekładam do naczynia właściwego.


I polewam sosem.


Sos do tej sałatki (w proporcjach na oko i w małej ilości):
- 1 łyżka jogurtu naturalnego
- 2 łyżeczki majonezu
- 1 łyżeczka musztardy



Sałatki śniadaniowe zaproszenie

1 komentarz:

  1. Prosta, szybka, zdrowa - nie da sie jej nie polubic! A makrele - niewazne, czy swieza, czy wedzona - tez bardzo lubie.

    OdpowiedzUsuń