środa, 21 marca 2012

Sałatka na powitanie wiosny

A dziś pora na sałatkę wiosenną w ramach drugiej części naszego wspólnego gotowania na przełomie pór roku.

Przygotowaliśmy dowolne sałatki, według własnego wyboru i bez szczególnych wymogów - miały być po prostu wiosenne, lekkie, kolorowe.
Robiąc zakupy zrezygnowałam ze składników, które najbardziej mi tu pasowały - sałaty, pomidorów, papryki -  ze względu na ceny jak z kosmosu. Ale tłumaczyłam sobie, że to mała strata... jeszcze nie pora na te warzywa, a dostępne w sprzedaży to sztucznie pędzone plastikowe produkty bez prawdziwego smaku.

W mojej sałatce znalazły się:
- ser feta
- czerwona cebula
- kukurydza z puszki
- rzodkiewki
- cebulka dymka ze szczypiorkiem


Wszystkie pokrojone składniki - za wyjątkiem sera, posoliłam i wymieszałam w misce, a dopiero potem przełożyłam do salaterki. Dodałam ser i posypałam świeżo zmielonym pieprzem.

Przygotowałam sos do polania sałatki bezpośrednio na talerzu przed jedzeniem.
Składniki sosu tym razem:
- 4 łyżki oliwy
- 2 łyżeczki octu winnego jasnego
- 1 łyżka przegotowanej wody
- suszona natka pietruszki, pieprz ziołowy, tymianek
Wymieszane mocno w słoiczku.


 Skład grupy tym razem:
i ja Pela...

To  także moja dzisiejsza sałatka śniadaniowa, jedzona w miłym towarzystwie wiosennego słoneczka w kuchni.

Sałatki śniadaniowe zaproszenie

7 komentarzy:

  1. prawda, tym bardziej, że na najlepszy smak warzyw jeszcze moment poczekamy... kocham rzodkiewki, u Ciebie pięknie komponują się kolorem cebuli i kukurydzy. VIVA LA VIOSNA ;) dziękuję za spotkanie w kuchni...

    OdpowiedzUsuń
  2. Że też nie pomyślałam o rzodkiewkach! Pyszne połączenie smaków - słona feta, lekko ostre rzodkiewki i aromatyczny tymianek. Idealne powitanie wiosny!

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam sałatki z fetą:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Naprawdę kolorowo u Ciebie, to może być idealna dla mnie sałatka, bo wszystkie produkty w niej uwielbiam!
    P.s. Mop w kuchni mnie rozbawił ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pelu sałatka na prawdę świetnie i wspaniale wiosenna;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Dziękuję :) starałam się odrobić zadanie.
    Mop już poprawiony - to oczywiście wina mojego sprzętu, ja po prostu piszę zbyt szybko, a klawiatura wariuje.

    OdpowiedzUsuń
  7. Pięknie wygląda, lubię dodatek dymki do sałatek

    OdpowiedzUsuń