niedziela, 18 marca 2012

Sałatka z jajek, serdelka i groszku

Ja już chyba nie dam się zreformować smakowo - jednak siła przyzwyczajenia ma znaczenie. Próbuję nowe przepisy, smakują mi nowe połączenia, a mimo to najbardziej lubię te stare, niemodne już sałatki wykąpane w majonezie.Używam od dawna tylko jeden konkretny produkt firmowy (ale oczywiście nie będę go tu reklamować).
Kiedyś już pisałam o tym, że majonez pojawiał się w moim rodzinnym domu dość rzadko - tylko na specjalne okazje. Bardzo mi zawsze smakował i jakoś jeszcze się tym majonezem nie najadłam.

Dziś jako pierwsza w akcji śniadaniowej taka właśnie sałatka. Łagodna w smaku, można nawet powiedzieć, że trochę mdła (więc ostrożnie z majonezem)  - taka z gatunku "zapychających". Nie ma tu zaskoczenia, biorąc pod uwagę składniki - smak jest z góry wiadomy. Można zrobić do niej sos musztardowy, taki dodatek bardziej pasujący do serdelków.


- 2 jajka ugotowane na twardo
- 1 serdelek (ok. 10 dkg)
- groszek z puszki
- szczypiorek (drobno pokrojony)
- majonez
- keczup
- sól, pieprz ziołowy

Jajka i serdelka (obranego ze skórki) pokroić w słupki,  dodać odsączony groszek. Przyprawić solą i pieprzem.


Majonez dokładnie wymieszać z keczupem,


 sos dodać do sałatki - posypać szczypiorkiem.


 Przepis dodaję również do akcji strączkowej u Panny Malwinny

Sałatki śniadaniowe zaproszenie(Warzywa strączkowe-ZAPROSZENIE

3 komentarze:

  1. Wg mnie najlepsze są te stare, sprawdzone przepisy :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Również jestem zwolenniczką przepisów, jakie znam od dzieciństwa:) Zwłaszcza sałatek:)

    OdpowiedzUsuń