niedziela, 22 lipca 2012

IV Letni Festiwal Zupy - Podsumowanie

Nasz blogowy, już czwarty, Letni Festiwal Zupy zakończony i pora na podsumowanie tej akcji.  Po wizytach na wszystkich blogach i lekturze zgłoszonych przepisów nasunęło mi się kilka wniosków związanych z naszymi akcjami. Dzięki udziałowi i organizacji w ciągu minionych czterech lat mam dość dobre rozeznanie w kulinarnej blogosferze (oczywiście polskiej) i możliwość porównania z minionymi akcjami, nazwijmy je "archiwalnymi" (jak to funkcjonuje na agregatorach). Porównania dotyczące poziomu wpisów. podejścia do samej zabawy itp.
Napiszę tylko o jednym. W porównaniu z wcześniejszymi akcjami, ta ostatnia jest swego rodzaju akcją nowych blogów. Oprócz dosłownie kilku znanych mi dobrze znajomych blogów, do akcji zgłosili się w większości blogerzy, których blogów wcześniej nie znałam. To było ciekawe doświadczenie, lektura tylu nowych stron. Wśród tych nowości znalazłam kilka ciekawych, do których pewnie będę zaglądać. Z kolei blogerzy, z którymi zaczynałam swoją przygodę blogową,prawie już nie biorą udziału w akcjach. Czyli  to pewnego rodzaju blogowa zmiana warty, która niesie ze sobą zmiany w przebiegu samych akcji.

I dlatego też podsumowanie tej akcji zrobiłam pod kątem blogów, a nie jak wcześniej, w porządku alfabetycznym wpisów.
Zbiór tej akcji zawiera  96 wpisów na  64 blogach (jeśli nie pomyliłam się w liczeniu).

Pozostawiłam oryginalne tytuły postów lub potraw, chociaż w kilku przypadkach nie zgadzam się z niektórymi określeniami oraz ich zastosowaniem.
Zgłoszonych wpisów było więcej, ale nie spełniały zasad akcji podanych w Zaproszeniu.
Wiem, to tylko zabawa, ale gry i zabawy też mają swoje zasady, których nawet małe dzieci uczą się przestrzegać.


Dziękuję wszystkim uczestnikom tej akcji za przyjęcie mojego zaproszenia i udział w zabawie :)...

Agatka gotuje i smakuje:  - Zupa koperkowa z kluskami lanymi

Apetyczny, aromatyczny, kulinarny - BLOG!:
- Klasyczna zupa ogórkowa 
- Zupa ogonowa

Apetyt i Smak:  - Zupa koperkowa

Bernika - mój kulinarny pamiętnik: - Chłodnik pomidorowy z warzywną wkładką

Blogowa książka kucharska: - Zupa cytrynowa

Bon Appetit Małgorzaty:
- Acquacotta, czyli toskańska wodzionka
- Portugalska zupa marchewkowa
- Szpinakowa na zakwasie z wasabi i naleśnikiem
- Wege szary barszcz na zakwasie z kaszą i otrębami
- Zupa krem z cukinii
- Zupa z bobu aromatyzowana miętą afrykańską

Codojedzenia.pl: - Zupa z grillowanych pomidorów i czerwonej papryki

Corner With Recipes: - Krem z cukinii

Człowiek jest tym, co zje...:
- Zupa jarzynowa
- Pastina

Dobre smaki: - Minestrone prawie po lombardzku

Eksperymenty kuchenne:
- Chłodnik ogórkowy z awokado i wasabi
- Zielona zupa z imbirem, batatem, szpinakiem, porem i botwinką
- Zupa rabarbarowo-marchewkowa

Emma gotuje: - Chłodnik groszkowy

Facet Na Talerzu:
- Andaluzyjskie Gazpacho
- Krem z cukinii

Facet z nożem: - Chłodnik arbuzowy

Feed me better!: - Zupa z pieczonych pomidorów

Filozofia smaku:
- Chłodnik z botwinki
- Minestrone alla milanese

Fun & Taste: - Zielona zupa z Libanu

Jaśmina w kuchni:
- Zupa  curry z soczewicą i fasolką szparagową
- Zupa wielowarzywna

Ja tu gotuję: - Zupa z zielonej żaby

Jedz i smakuj: - Marchewka, ziemniak i koperek

Karolina w kuchni: - Chłodnik z owoców lata 

Kaczodajnia: - Chłodnik z botwinki

Kipiący kociołek:
- Chłodnik kremowy z rukoli
- Chłodnik z melona i świeżego ogórka
- Gazpacho z arbuza, pomidorów i świeżego koziego sera
- Rosół pachnący trawą cytrynową, imbirem i limonkami

Kocurkowe rozmyślania w kuchni u anielki:
- Domowy rosół
- Krem z groszku

Koty kuchenne Oczka: - Zupa szpinakowo-jogurtowa

Kuchara: - Chłodnik

Kuchenne wzloty i upadki młodej mężatki: - Krem z pieczonego kalafiora

Kuchnia Beatki:
- Oberiba, czyli zupa z kalarepy
- Zupa warzywna z brokułami 

Kuchnia Breni: - Zupa krem szczawiowa

Kulinarna galeria arty-styczna: - Kremowa pomidorowa

Lejdi of the house:: - Zupa bardzo letnia

Mirabelkowy blog: - Letnia zupa z bobu i z pomidorów


Mit Liebe gekocht: - Zupa pomidorowa z croutons

Mówią weki: - Ostro-kwaśna na sposób tajski z kawałkami dorsza i makaronem

Niezła babka:
- Kapuśniaczek z młodej kapusty z dodatkiem soczewicy
- Pomidorówka z ryżem
- Zupa krem z cukinii z dodatkiem curry

Nutinkowe wypieki: - Szybka zupa serowa

Om nom nom: -  Pikantna zupa tajska

QuchniaWege: - Zupa krupnik szparagowy

Para-buch!: - Zupa krem z brokułów

Półka z przyprawami: - Minestrone

Przepisoteka: - Barszcz czereśniowy z nutą mięty

Różne Rzeczy: - Zupa małżowa

Słoiki napełniane marzeniami:  - Boeuf Strogonow 

Seven Days in Sunny June: - Krem z bobu z miętą

Smaczna Pyza: - Zupa krem z kalafiora

Smaczny kąsek: - Najwspanialszy krupnik babuni

Smaki i kolory świata:
- Chińska zupa seczuańska
- Chińska zupa z zielonej herbaty
- Flaczki sojowe
- Francuski krupnik
- Marokańska zupa z czerwoną soczewicą
- Zupa selerowa z orzeszkami ziemnymi
- Zupa z lebiody

Smak mojej kuchni: - Zupa kalafiorowa

Smakoterapia: - Lekka zupa szczawiowa

Smakowy Raj:
- Jednogarnkowe danie z kurczaka
- Kolorowe węgierskie leczo
- Ogórkowa w asyście innych pysznych jarzynek
- Zupa pomidorowa

Studnia Miodu: - Zupa ze świeżego zielonego groszku

Szybkie gotowanie: - Krupnik z młodych marchewek

Tarzynkowo: - Chłodnik

The Polish Foodie: - Krem z zielonego groszku z mascarpone

Tomek gotuje: - Zupa z ogórków małosolnych z cukinią

Trus pichci:
-  Zupa krem z cukinii
- Zupa krem z pieczarek

W koperkowej kuchni: - Chłodnik z botwinką

W pewnej kuchni na Wyspach: - Letnie minestrone

Z kartoflanego pola:
- Ajntopf
- Kolorowa zupa jarzynowa

Z zapachem wanilii we włosach: - Zupa ziemniaczana

Zacisze kuchenne: - Grecka zupa z zielonej soczewicy (fakes)

Zapiski kuchenne Peli:
- Chłodnik buraczkowy z rzodkiewkami i zielonym ogórkiem
- Chłodnik z pomidorami
- Letnia minestrone

Życie w apetycie: - Chłodnik litewski

Życie ze Smakiem: - Zupa kalafiorowa

9 komentarzy:

  1. uważam iż była to bardzo udana akcja ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja po swoich dwóch ostatnich akcjach zauważyłam to samo :) Pojawiło się dużo nowych blogów, to bardzo fajnie, że kulinarna blogosfera tak się rozrasta.

    A to podsumowanie bardzo mi się przyda, oby lato trwało jak najdłużej - będę mogła wypróbować jak najwięcej przepisów na letnie zupy :)

    dziękuję, Pelu, za zorganizowanie akcji :) pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Martyno, Mirabelko - cieszę się, że akcja się przyda :)

      Usuń
  3. Bardzo fajna akcja:) Przy braku weny na zupkę zajrzymy na stronę akcji i zawsze jakiś pomysł się znajdzie:)

    OdpowiedzUsuń
  4. U mnie w domku uwielbiamy zupki, wiec mam skad zaczerpnac inspiracje na dalsze gotowanie

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja pierwszy raz brałam udział w akcji zupy (niedawno założyłam swojego bloga) ale nie ostatni. Bardzo przyda mi się takie podsumowanie, dziękuję

    OdpowiedzUsuń
  6. Zaglądajcie również do podsumowań poprzednich akcji z zupami - w bocznym pasku bloga. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Odzywa się jedna z nowicjuszek i bardzo podoba mi się ta zupowa akcja
    - fajny zbiór pomysłów:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Całkiem ciekawe podsumowanie i duży wybór interesujących przepisów.Dzięki za zabawę:)

    OdpowiedzUsuń