niedziela, 26 sierpnia 2012

Biała kapusta z jabłkami i pomidorami - przypomniany przepis

Niedawno usłyszałam domowe pytanie z domieszką lekkiej pretensji, że są podobno przepisy na kapustę z pomidorami... i dlaczego ja takiej nie gotuję. Odpowiedziałam, że nie gotuję, bo... nie lubię. To prawda, nie przepadam za tym połączeniem, chociaż kapuchę i pomidory uwielbiam, ale każde z osobna.
Jednak przypomniałam słowem i czynem mojemu M., że po pierwsze już kiedyś jadł taką kapustę, którą ja mu ugotowałam (fakt, że było to wieki temu). A po drugie - proszę bardzo, mogę zrobić.
Do tego celu wykorzystałam przepis z mojej ulubionej książeczki (pierwszy człon tytułu zawsze odrzucam)*, którą nabyłam jako jedną z pierwszych na samym początku swojej drogi kulinarnej. Przez te lata korzystam z niej stale, co widać...


Składniki (ja wykorzystałam podwójną porcję wszystkiego):
- 1/4 średniej główki kapusty
- 1 szklanka wrzącej wody
- 1 czubata łyżeczka masła
- 1/2 łyżeczki kminku (nie używam kminku)
- 2 kwaśne jabłka (obrane)
- 2 dojrzałe pomidory (bez skórki)
- 1 łyżeczka cukru
- sól, pieprz


Kapustę drobno pokroić, zalać wrzącą wodą i gotować 15 minut. Następnie dodać masło, pokrojone jabłka i pomidory - gotować dalsze 15 minut, mieszając co jakiś czas. Na końcu dodać cukier, sól, minimalnie pieprz  i ewentualnie jakieś swoje ulubione przyprawy.
Podana ilość wody jest wystarczająca, żeby kapusta nie przywarła do dna garnka.

Do tego tłuczone ziemniaczki, okraszone cebulką przyrumienioną na oleju...

Przepis dodaję do akcji:
Warzywa psiankowate 2012

*źródło przepisu:


2 komentarze:

  1. Mam tę książkę, niedawno dostałam ją od mamy, zachęciłaś mnie do dokładniejszego jej przejrzenia. Dla mnie to połączenie kapusty z pomidorami wydaje się dziwne, ale chcę spróbować! Dziękuję za dodanie przepisu do akcji.

    OdpowiedzUsuń
  2. O! Mam tę książkę! Odziedziczyłam po teściach :-)
    Mam również fajny przepis na duszoną kapustę pekińską z pomidorami. Przypomniałaś mi ją tym wpisem. Trza go odgrzebać i zrobić :-)

    OdpowiedzUsuń