piątek, 10 sierpnia 2012

Jajka sadzone w paprykowych obręczach

Taką wersję posadzenia jajek zobaczyłam kilka dni temu u Adrijah.
Bardzo mi się spodobała wizualnie ta propozycja, a smakowo też zapowiadała się dobrze. Chciałam jak najszybciej ją wypróbować, co u nas nie jest problemem, bo jajka uwielbiamy i podjadamy codziennie. A że dzisiaj rozpoczęła się akcja "Warzywa psiankowate", to akurat jest okazja do wypróbowania we wspólnym gotowaniu na inaugurację. Wspólne gotowanie  tym razem w składzie: Maggie, Mops w kuchni, Panna Malwinna i ja - przepis dowolny.

Maggie - Pieczone pomidory nadziewane ryżem i jagnięciną
Mops w kuchni - Bakłażanowe krążki
Panna Malwinna - Papryka faszerowana po marokańsku


Składniki:
- jajka
- papryka czerwona
- olej do smażenia
- sól, pieprz ziołowy, ewentualnie inne ulubione przyprawy

Paprykę pokroić na plastry/obręcze, usunąć pestki. Ja wykorzystałam największe kółka, żeby jajka się na pewno zmieściły, ale trochę przesadziłam z szerokością (albo wysokością). Następnym razem zrobię węższe.
Paprykę podsmażyć z jednej strony, przełożyć na drugą stronę i ostrożnie wlewać do nich jajka.


Każde jajko wbić najpierw do małego garnuszka lub miseczki. Jajka posolić, posypać pozostałymi przyprawami, przykryć pokrywką i smażyć na małym ogniu do uzyskania ulubionego poziomu ścięcia się jajka.
Ja nigdy nie przykrywam jajek, tym razem zastosowałam się do przepisu, no i uzyskałam takie bąble.



Warzywa psiankowate 2012

9 komentarzy:

  1. Genialny pomysł. :) Nigdy bym nie pomyślała, żeby zrobić tak jajko sadzone.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bombowy pomysl! Sama bym na to nie wpadla - dobrze, ze jest twoj blog :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proste, a genialne.
      Niestety, ja sama przez tyle lat opychania się jajkami nie wpadłam na to.

      Usuń
  3. Robiłam kiedyś jajka sadzone w pomidorach, o papryce nie pomyślałam, wypróbuję na pewno. Dziękuję za wspólne zainaugurowanie akcji psiankowatej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też robiłam wersję z pomidorami, jest pyszna. :)

      Usuń
    2. Wypróbowałam, jestem zachwycona http://wlodarczyki.net/mopswkuchni/?p=5062

      Usuń
  4. zawsze obiecuję sobie, że zrobię na to śniadanie i jakoś ciągle nie zrobiłam :P
    pozdrawiam ciepło,
    szana-banana,
    www.gastronomygo.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Robiłam kiedyś podobne. Bardzo ciekawie się prezentują, i jak niebanalnie;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Te jajka okazały się hitem do tego stopnia, że mój M. sam już kilka razy je zrobił.

    OdpowiedzUsuń