środa, 1 sierpnia 2012

Moje curry z kurczaka

Upał... upał...upał... - już mówiłam wielokrotnie, jak wręcz nienawidzę takiej pogody.
To pozbawia mnie resztek sił i nie dołączyłam w terminie do wspólnego gotowania na temat curry z kurczaka na rozpoczęcie akcji indyjskiej Maggie.
Coś jednak trzeba jeść, ale gotuję to, co da się zrobić szybko i przy minimum wysiłku kuchennego.
Na przykład  
Curry z kurczaka



Składniki:
- mięso z kurczaka (bez kości)
- 1 posiekana cebula
- 1 zgnieciony ząbek czosnku
- 1/2 łyżki startego lub pokrojonego świeżego  imbiru
- 2 łyżeczki curry (można dać więcej)
- 1 duży pomidor pokrojony w kostkę (bez skórki)
- sól, sok z cytryny (po 1 płaskiej łyżeczce)
- liście kolendry lub mięty (zapomniałam dodać, chociaż miałam przygotowane listki mięty)
- olej do smażenia
- ryż

Mięso pokroić w kostkę, podsmażyć na oleju, wyjąć z rondla i odłożyć osobno.
Podsmażyć cebulę, czosnek i imbir - 2 minuty.
Dodać curry i smażyć 1 minutę.
Dodać pomidora, sól i sok z cytryny, wymieszać.
Dołożyć kurczaka i smażyć aż sos zgęstnieje i kurczak będzie miękki.
Osobno ugotować ryż.
Podawać posypane posiekaną kolendrą lub miętą.

Kuchnia indyjska

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz